۷ دی ۱۴۰۲، ۱۹:۵۳

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان غربی:

ترویج فرهنگ دفاع مقدس اولویت نخست دستگاه‌های فرهنگی باشد

ترویج فرهنگ دفاع مقدس اولویت نخست دستگاه‌های فرهنگی باشد

ارومیه -مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان غربی گفت: نهادهای فرهنگی در راستای ترویح آثار و نشر ارزش‌ها و معارف دفاع مقدس پای کار آیند و فعالیت فرهنگی خود را در این خصوص افزایش دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار جلیل وحیدی عصر پنجشنبه در مراسم تجلیل از منتخبین استانی هفتمین جشنواره ملی فانوس، ششمین جشنواره ملی ترنم فتح، چهارمین جشنواره ملی تئاتر سنگر و دومین جشنواره ملی ترنم حماسه با تبریک و تسلیت شهادت سردار سید «رضی موسوی» در حمله موشکی رژیم جنایتکار صهیونیستی به دمشق، وی را مجاهدی خستگی ناپذیر در دفاع از آرمان‌های اسلام، انقلاب و حریم اهل‌بیت (ع) معرفی کرد و گفت: بی‌تردید رژیم سفاک صهیونیستی تاوان سنگین این جنایت را پرداخت خواهند کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی گفتمان سازی فرهنگ دفاع قدس در جامعه را از مهمترین اهداف برگزاری چنین جشنواره‌ها عنوان کرد و افزود: در این دوره هم به لحاظ کیفی و هم به لحاظ کمی شاهد رشد قابل توجه آثار و شرکت کنندگان بودیم.

وی با اشاره به اهمیت هنر افزود: هر ارزش و هنجاری که با زبان هنر بیان شود مؤثر و ماندگار است، لذا هنر می‌تواند بهترین محمل برای استخراج گنج دفاع مقدس باشد.

سردار وحیدی با تشریح ابعاد مختلف دفاع مقدس به تبیین دستاوردهای این حماسه ماندگار پرداخت و اظهار داشت: لذا دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی باید در راستای ترویج آثار و نشر ارزش‌ها و معارف دفاع مقدس پای کار آیند و فعالیت فرهنگی خود را در این خصوص افزایش دهند.

خانواده‌های شهدای استان آذربایجان غربی به کرمان اعزام می‌شوند

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس آذربایجان غربی گفت: به مناسبت سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی کاروانی از خانواده‌های معظم شهدا به مقصد کرمان اعزام می‌شوند.

لیلا سپهری در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن ۱۳ دی سالروز شهادت حاج قاسم، کاروان ۴۴ نفره از خانواده‌های معظم شهدا استان آذربایجان غربی عازم استان کرمان محل مزار شهید سردار سلیمانی می‌شوند.

وی گفت: این کاروان امروز ۷ دی از محل اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی عازم خواهند شد.

سپهری امنیت و اقتدار امروز کشور را مرهون مجاهدت‌ها و جانفشانی‌های سردار سلیمانی و دیگر شهدای گرانقدر کشور دانست و افزود: همان طوری که مقام معظم رهبری نیز فرموده اند به فضل الهی میراث ماندگار و پرچم پرافتخار شهید سلیمانی یعنی پرچم مقاومت در همه جبهه‌ها در حال پیشروی است.

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس آذربایجان‌غربی بیان داشت: زیارت مرقد حضرت معصومه (س) از دیگر برنامه‌های این سفر معنوی خواهد بود.

در این مراسم از منتخبین آثار برگزیده و راه یافته به مرحله کشوری جشنواره‌های ملی فانوس، ترنم فتح، تئاتر سنگر و ترنم حماسه تجلیل بعمل آمد.

کد خبر 5979244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha