۱۱ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۰۲

امامی به مهر خبر داد؛

فروشگاه‌های قدیمی با تغییر کاربری به عرضه محصولات حجاب می‌پردازند

فروشگاه‌های قدیمی با تغییر کاربری به عرضه محصولات حجاب می‌پردازند

رییس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور گفت: با همکاری و مساعدت شهرداری برخی از فروشگاه‌های بزرگ قدیمی که در حال تغییر کاربری هستند، به عرضه محصولات حجاب می‌پردازند.

سیدمجید امامی رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: توسعه سکوهای دایمی توزیع پوشاک باوقار و لباس‌های اجتماعی خصوصاً بانوان از سیاست‌های اصلی دولت در عرصه ساماندهی پوشاک بوده و بر همین اساس به صورت جدی از نهادهای مختلف عمومی و دولتی مطالبه فضاهای عمومی و تجاری انجام شده است.

وی افزود: در فروشگاه‌های زنجیره‌ای همچون اتکا و شهروند توافق‌های خوبی انجام شده که حاصل این توافقات ایجاد بخش‌های ویژه پوشاک حجاب است. این بخش‌ها در برخی نقاط ایجاد شده و در برخی دیگر در مرحله راه اندازی است. هرچند ما از سرعت ایجاد این بخش‌ها رضایت نداریم.

رییس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور گفت: شهرداری تهران در خصوص قرار گرفتن فضاهای عمومی و تجاری اش به محصولات حجاب قول مساعدی داده است تا برخی از فروشگاه‌های بزرگ قدیمی که در حال تغییر کاربری هستند، به این بخش اختصاص داده شود. توافقی با کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد داشتیم تا در مساجد برگزیده سکوهای کوچک توزیع پوشاک ایجاد شود. همچنین فضاهایی در اختیار بنیاد مستعضفان است که این فضاها برای اختصاص به عرضه محصولات حجاب شناسایی شده است.

امامی، میدان هفت تیر را قلب توزیع مانتو در تهران دانست و گفت: فروشگاه بزرگ یاس هفت تیر با مساعدت و همدلی یکی از بانک‌های بزرگ دولتی کشور به تنهایی بیش از شش هزار متر در انواع کاربری‌های فروش زنجیره‌ای، نمایندگی برگزاری رویداد، و دیگر کاربری‌ها در معرض استفاده مردم و کاربران پوشاک اجتماعی بانوان قرار خواهد گرفت.

وی در پایان گفت: ایجاد سکوهای موقت عرصه محصولات حجاب و برگزاری نمایشگاه پوشاک، همچون گذشته در حال تحقق است و مشکلی در اجرای آن نداریم. هم اکنون چند نمایشگاه در تهران و دیگر کلان شهرها برای عرضه مستقیم کالای حجاب برپا شده است.

کد خبر 5979401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha