۹ دی ۱۴۰۲، ۷:۰۴

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان:

لالجین میزبان جشنواره سه گام می شود

لالجین میزبان جشنواره سه گام می شود

همدان- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: لالجین به عنوان میزبان جشنواره سه گام انتخاب شده است.

معصوم‌علیزاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: صنایع‌دستی یک تولید خاص نیست بلکه تولیدی برگرفته از ذات و اصل انسان است، آنچه درون یک هنرمند با نوآوری و خلاقیت به یک موجود بیرونی تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همدان استانی هنرپرور و دارای بزرگان بسیاری در حوزه صنایع‌دستی است‌، افزود: تعداد ۳۳ هزار کارگاه با ۴۵ هزار شاغل در این حوزه نشان دهنده پتانسیل استان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان افزود: دو شهری جهانی ملایر و لالجین، شهر ملی تویسرکان و دو روستای ملی صنایع‌دستی نشان می‌دهد همدان در سطح کشور حرف‌های بسیار برای گفتن دارد.

معصوم‌علیزاده با اشاره به اینکه صنایع‌دستی در هویت و ذات ما ریشه دارد و نشان دهنده ذات ایرانی بودن ماست، تصریح کرد: این هنر، صنعت با کمترین هزینه خلق می‌شود و باید به نحو احسن به عرضه درآید و در اختیار علاقمندان قرار گیرد.

این مسئول در ادامه صحبت‌های خود، به لزوم شرکت هنرمندان صنایع‌دستی در نمایشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: هنرمندان باید بازارهای مختلف را ببینند و توانایی‌های خود را بهتر بشناسند تا رشد کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان با اشاره به اینکه همدان در هفته‌های گذشته برای اولین بار میزبان هفتمین دوره مهر اصالت غرب کشور بود، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ صدور حدود ۲۸۵۰ پروانه تولید انفرادی اتفاق افتاد.

معصوم‌علیزاده ادامه داد: همچنین در این مدت، ۶۸۰ پروانه کارگاهی صادر و تمدید شد و ۲۵۰ کارت شناسایی در حوزه صنایع‌دستی صادر شد، در ۲۱ رشته شاخص نیز ۱۲۵۰ نفر مورد آموزش قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه آموزش شاغلان صنایع‌دستی در ۷ شهرستان انجام شد، بیان کرد: معرفی محصول در بسترهای موجود از مهمترین مواردی است که محصولات به دست مشتری برسد، همچنین هنرمندان همدانی در مدت یادشده در ۵ نمایشگاه خارجی شرکت داشتند.

معصوم‌علیزاده با اشاره به اینکه هفتمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی با ۲۸۵ غرفه در همدان برگزار شد، اضافه کرد: همچنین هنرمندان صنایع‌دستی در ۱۴ نمایشگاه شرکت کردند.

وی به برپایی ۱۹ بازارچه موقت و سه بازارچه دائمی صنایع‌دستی در همدان، نهاوند و ملایر اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی را در ورودی‌های شهر اجرا کنیم.

معصوم‌علیزاده در ادامه برگزاری جشنواره مبلمان منبت در ملایر را اتفاق خوبی دانست و افزود: خواهرخواندگی ملایر و کوکند می‌تواند تعامل و تبادل فرهنگ خوبی را بین دو شهر رقم بزند.

وی با اعلام اینکه لالجین به عنوان میزبان جشنواره سه گام انتخاب شده است، اظهار کرد: ۲۴ میلیارد تومان در حوزه مشاعل خانگی تخصیص یافته که تاکنون ۱۸ میلیارد تومان جذب شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان با اشاره به اینکه نمایشگاه گردشگری تهران فرصت خوبی برای ارائه صنایع‌دستی استان است، بیان کرد: قرار است نمایشگاهی در ارمنستان برگزار شود تا به داشته‌های فرهنگی بپردازد.

کد خبر 5979848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha