۹ دی ۱۴۰۲، ۱۹:۵۷

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری بوشهر:

دارایی‌های فکری سرمایه مهم و اصلی یک سازمان است

 دارایی‌های فکری سرمایه مهم و اصلی یک سازمان  است

بوشهر-معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری بوشهر گفت: سرمایه مهم و اصلی یک سازمان، دارایی‌های فکری یا دانش سازمان است که نیازمند مدیریت و سازماندهی دقیق و اصولی است.

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر جعفری عصر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برپایی نشست کمیته اجرایی مدیریت دانش اظهار داشت: سرمایه‌های یک سازمان تنها منابع و سرمایه‌های مالی و فیزیکی نیستند بلکه سرمایه مهم و اصلی یک سازمان، دارایی‌های فکری یا دانش سازمان است که نیازمند مدیریت و سازماندهی دقیق و اصولی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار و رئیس کمیته اجرایی مدیریت دانش استانداری بوشهر افزود: دانش موجود در یک سازمان که در طول سالیان در اثر تجربیات کاری افراد، آموزش‌های سازمانی و فردی و غیره، کسب شده، باید حفظ، ذخیره‌سازی و در مسیر صحیح هدایت شود تا کارایی سیستم بالاتر رود.

وی گفت: استفاده از دانش کارشناسان، ضمن جلوگیری از انجام دوباره‌کاری‌ها، تسهیل و تسریع در دسترسی به اطلاعات و استفاده بهینه از تخصص و تجربیات افراد، زمینه رشد و پرورش خلاقیت و نوآوری را نیز در سازمان فراهم می‌کند.

جعفری تصریح کرد: در همین راستا طرح استقرار نظام جامع مدیریت دانش با راهبری مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور از سال ۱۴۰۱ به طور همزمان در استانداری‌های سراسر کشور آغاز و مراحل مختلف آن اجرایی شده است.

وی از برگزاری پنجمین پودمان آموزشی وزارت کشور در استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: با عنایت به طرح‌ریزی پودمان آموزشی مدیریت دانش برای کارکنان وزارت کشور، با هماهنگی صورت گرفته استان بوشهر میزبان پنجمین پودمان آموزشی با حضور حدود ۴۰ نفر از کارکنان استانداری‌ها خواهد بود.

جعفری ضمن تشکر از حمایت‌های استاندار در خصوص استقرار طرح مذکور در استانداری بیان داشت: استقرار پایدار نظام جامع مدیریت دانش، مستلزم توسعه و تقویت فرهنگ سازمانی در راستای ترغیب و تشویق کارکنان به مشارکت در فعالیت‌های گروهی و تیمی و تبادل و به اشتراک‌گذاری ایده‌ها، اطلاع‌رسانی صحیح، آموزش‌های کاربردی و مشوق‌های انگیزشی لازم است تا بستر مناسب برای همکاری تمامی کارکنان در این طرح مهم فراهم شود.

کد خبر 5979975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha