۹ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۳۵

معاون پارلمانی رییس جمهور:

برگزاری انتخابات باشکوه پشتوانه ای قوی برای مجلس آینده و کشور است

برگزاری انتخابات باشکوه پشتوانه ای قوی برای مجلس آینده و کشور است

اراک - معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: برگزاری انتخابات باشکوه و مشارکت حداکثری مردم به طور حتم، پشتوانه ای قوی برای مجلس آینده و کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد حسینی ظهر شنبه در حاشیه آئین بزرگداشت ۹ دی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: راهبردهای چهارگانه مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری از جمله مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت انتخابات در اولویت اقدامات دولت سیزدهم در این رویداد بزرگ سیاسی کشور است.

وی با اشاره به اطلاع رسانی مطلوب از سوی وزارت کشور در امر انتخابات گفت: در خصوص پیش ثبت نام و ثبت نام داوطلبین انتخابات مجلس شورای اسلامی، نسبت به دوره‌های گذشته شرایط متفاوت بود که به طور حتم منجر به ایجاد و افزایش شور و نشاط همچنین حضور افراد با گرایش‌های و سلایق متنوع سیاسی و اقتصادی در انتخابات، می‌شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور بر تبیین جایگاه مجلس شورای اسلامی، اختیارات و وظایف آن برای مردم تاکید کرد و افزود: به طور حتم امنیت, سلامت و نظارت بر انتخابات از سوی وزارت کشور و دستگاه‌های امنیتی به خوبی اجرایی می‌شود چرا که بر این باور هستیم که برگزاری انتخاباتی باشکوه پشتوانه‌ای قوی برای مجلس آینده و کشور محسوب می‌شود.

حسینی گفت: اختصاص یک کانال تلویزیونی برای ارائه برنامه و کارنامه داوطلبین از سوی رسانه ملی در حوزه‌های انتخابیه نیز فرصت مناسبی است که که مردم در انتخاب خود دقت نظر بیشتری داشته باشند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اینکه ایجاد رقابت جدی در امر انتخابات مورد تاکید مقام معظم رهبری است, افزود: انتظار است افراد صاحب ایده در انتخابات پیش رو مباحث خود را مطرح کنند هر چند مردم پس از ۴۵ سال از پیروزی انقلاب از گروه‌های مختلف، آگاهی لازم را دارند اما تعامل و هم افزایی مبلغان، رسانه‌ها، افراد دلسوز، معلمان، اساتید، اقشار مختلف و فعالان سیاسی و فرهنگی همچنین برگزاری نشست و مناظره‌ها در امر انتخابات باید مورد توجه ویژه باشد.

حسینی با اشاره به انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: این مجلس نیز جایگاه ویژه ای دارد چراکه در مباحث مربوط به ولایت فقیه نقش خاصی را ایفا می‌کند.

حسینی با اشاره به سفر به خود استان مرکزی گفت: و دیدار با نیروی انقلابی و مردمی و دانشگاهی و مسئولین، افزود: در همه نقاط کشور از جمله استان مرکزی تحرک و پویایی مطلوبی مشهود است و باید اذعان داشت در این سفر روند تحقق مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان مورد بررسی قرار گرفت تا زیرساخت لازم برای سفر دوم هیأت دولت و رئیس جمهور به استان فراهم شود.

کد خبر 5980548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha