۹ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۰۷

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

دولت برای افتتاح راه‌آهن شمارش معکوس بدهد

دولت برای افتتاح راه‌آهن شمارش معکوس بدهد

اردبیل- نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم برای افتتاح راه آهن اردبیل – میانه بهتر است شمارش معکوس بدهد تا هر چه سریعتر شاهد بهره‌برداری آن باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی عصر شنبه در جلسه بررسی آخرین وضعیت راه آهن اردبیل – میانه که با حضور وزیر راه و شهرسازی در اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: ۹ دی روز تجلی عشق و ارادت ملت ایران به خط ولایت مطلقه فقیه است و در این روز چهره منافقان و معاندان نظام کاملاً عریان شد.

وی با قدردانی از حضور وزیر راه و شهرسازی و اقدام دولت سیزدهم در سرعت دادن به راه آهن اردبیل – میانه تصریح کرد: ۲۰ سال است که مردم این استان منتظر اتمام این پروژه هستند و ما در نشست‌ها، جلسات و دیدارهای مردمی روی رودرو شدن با مردم را نداریم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به سه موضوع اصلی در این پروژه اشاره کرد و گفت: بهتر است دولت سیزدهم زمان معکوس بر مبنای واقعیت‌های فنی و اجرایی این پروژه ارائه کند تا در مهلت مقرر شاهد بهره برداری از این پروژه باشیم.

حجت‌الاسلام موسوی به دیدار اخیر خود با رییس جمهور و تاکید بر تأمین اعتبارات مورد نیاز اشاره کرد و افزود: رییس جمهور قول دادند تا در دهه فجر و از طریق قطار سفر استانی خود را انجام داده و راه آهن اردبیل – میانه را بعد از حسرت ۲۰ ساله مردم این استان افتتاح کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: به معنای واقعی مردم از ما متنفر هستند اما نباید طولانی شدن تکمیل چنین پروژه‌هایی نفرتی را در مردم علیه دولت ایجاد کند.

حجت‌الاسلام موسوی ضرورت اتصال این پروژه ریلی به مغان و جابجایی چهار میلیون تن محصولات تولید شده در شمال استان را ضروری خواند و اضافه کرد: اگر زمان معکوس ارائه شود، قطعاً در دهه فجر شاهد شنیدن سوت قطار در این استان خواهیم بود.

وی به مطالبات پیمانکاران و همراهی آنها را به رغم سختی کار یادآور شد و بیان کرد: در کنار سرعت دادن به پروژه راه آهن اردبیل – میانه، مطالبات پیمانکاران نیز باید در سریع‌ترین زمان پرداخت شود.

حجت‌الاسلام موسوی با انتقاد از نبود دستگاه اکس‌ری در گمرک بیله‌سوار و سختی واریز ۴۰ میلیون تومان برای اقشار مختلف مردم یادآور شد: باید از ابزارهای قانونی برای تعدیل سود بانکی و مبلغ بازپرداخت تسهیلات استفاده کنیم تا مردم بیش از این در زندگی روزمره خود دچار گرفتاری نشوند.

وی تصریح کرد: استان‌های همسایه ما هر کدام برای زیرساخت‌های این استان راهکارهای عجیبی را ارائه کردند که از یک طرف خط ریلی آستارا و اتصال آن به جمهوری آذربایجان می‌تواند مانع از رونق اقتصادی این استان باشد و از طرف دیگر گمرک خداآفرین نیز برای گمرک بیله‌سوار تهدیدی جدی به شمار می‌رود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از وزیر راه و شهرسازی خواست تا در کنار حل این مشکلات، برای پروژه‌های راه و راهداری نیز تأمین اعتبار مناسب را انجام دهد.

کد خبر 5980587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نکته سنج IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
      0 0
      ده نه هشت هفت شیش پنج چهار سه دو یک صفر ...۸۵۶