یک روزنامه آمریکایی اذعان کرد:

اوضاع اقتصادی نابسامان رژیم صهیونیستی در سایه جنگ غزه

اوضاع اقتصادی نابسامان رژیم صهیونیستی در سایه جنگ غزه

یک روزنامه آمریکایی به اوضاع وخیم اقتصادی رژیم صهیونیستی بعد از عملیات طوفان الاقصی اذعان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، تحلیلگران اقتصادی در گفتگو با روزنامه آمریکایی واشنگتن پست تاکید کردند که اقتصاد رژیم صهیونیستی متحمل یک ضربه بسیار سنگین شده و این مساله بر روی بخش‌های مربوط به تکنولوژی تاثیر منفی گذاشته که نگران کننده است.

در این گزارش آمده است: جنگ علیه نوار غزه در یک روز ۲۲۰ میلیون دلار هزینه بر روی دست کابینه تل آویو گذاشته است. تل آویو مبالغ سرسام آوری برای استقرار بیش از ۲۲۰ هزار نیروی ذخیره در جنگ و پرداخت حقوق آن‌ها هزینه می‌کند.

۳۶ درصد از شرکت‌کنندگان در یک نظرسنجی پیش از عملیات طوفان الاقصی در اراضی اشغالی تاکید کردند که نگران بحران اقتصادی هستند؛ بحرانی که به دنبال تصویب اصلاحات قضایی ادعایی نتانیاهو تعمیق شد. وخامت اوضاع اقتصادی، اعتصابات فراگیر کارگری، افزایش نرخ سود بانکی برای نهمین بار در کمتر از یکسال گذشته، ۱۰ برابر شدن فرار سرمایه از جمله این موارد به حساب می‌آمد.

در فضای پسا طوفان‌الاقصی وضعیت اقتصادی رژیم صهیونیستی به شدت وخیم شده‌است به طوری که شمار بیکاران سرزمین‌های اشغالی در آستانه یک میلیونی شدن است. وزارت کار رژیم صهیونیستی مدتی پیش در بیانیه رسمی اعلام کرد که تا روز بیست و ششم از آغاز عملیات طوفان الاقصی، ۷۶۰ هزار صهیونیست بیکار شدند؛ آماری که بی‌تردید تا کنون روندی افزایشی داشته‌است.

پیش از این، نظرسنجی انجام شده توسط اداره مرکزی آمار رژیم صهیونیستی در هفته سوم عملیات طوفان‌الاقصی و جنگ غزه نشان می‌داد که ۶۵ درصد از شرکت‌ها در شمال و جنوب سرزمین‌های اشغالی بیش از ۵۰ درصد از درآمد خود را از دست داده‌اند.

کد خبر 5981280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha