۱۱ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۲۱

مدیرکل نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان:

۴ پروژه در قالب ۱۷ کلاس درس در شهرستان تفتان اجرا می شود

۴ پروژه در قالب ۱۷ کلاس درس در شهرستان تفتان اجرا می شود

زاهدان- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان از اجرای چهار پروژه خبر داد و گفت: سرانه فضاهای آموزشی شهرستان تفتان از میانگین سرانه فضاهای آموزشی استان بیشتر است.

به گزارش خبرنگار مهر، میثم لک زایی صبح امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: هم اکنون، سرانه فضاهای آموزشی شهرستان تفتان از میانگین سرانه فضاهای آموزشی استان بیشتر بوده و در حوزه این شهرستان و سایر نقاط این خطه، توجه ما نیز نزدیک شدن به میانگین سرانه فضاهای آموزشی کشور است.

وی ادامه داد: هم اکنون چهار پروژه فعال آموزشی با ۱۷ کلاس درس در بخش‌های مرکزی، نازیل، گوهر کوه و غیره شهرستان تفتان به صورت دولتی، مشارکتی و مردمی در حال اجرا هست که با تکمیل آنها، سه هزار و ۸۵۰ مترمربع به فضاهای آموزشی این شهرستان نیز افزوده خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این پروژه‌ها، دو مدرسه شبانه روزی و یک معلم سرا وجود دارد، ادامه داد: پیشرفت این پروژه‌ها مطابق با برنامه زمانبندی است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان افزود: تاکنون به میزان ۱۶۳ میلیارد ریال برای این پروژه‌ها هزینه شده و ۷۴ میلیارد ریال دیگر تا تکمیل پروژه‌ها مورد نیاز است.

لک زایی همچنین با اشاره به طرح محرومیت زدایی در استان نیز گفت: یک مدرسه شش کلاسه با زیربنای دوهزار و ۲۰۰ مترمربع برای این شهرستان در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: از سال ۱۴۰۰ تا پایان شهریورماه امسال، ۲۳ پروژه با ۷۹ کلاس درس با زیربنایی بالغ بر چهار هزار و ۹۶۷ مترمربع و صرف هزینه بالغ بر ۳۸۳ میلیارد ریال در شهرستان تفتان احداث شده و برای بهره مندی دانش آموزان مستعد این منطقه تحویل آموزش و پرورش شده است.

لک زایی از اجرای پنج پروژه در طرح شهید پناهی - جایگزینی کلاس‌های درس استاندارد به جای مدارس کانکسی، در شهرستان تفتان نیز شش ماهه اول سال جاری خبر داد که به صورت همزمان در سفر مقام عالی وزارت آموزش و پرورش به استان در شهریورماه، افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل نوسازی مدارس گفت: استاندارد سازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی کلاس‌های درس این شهرستان از دیگر اقدامات این اداره کل است.

وی در خصوص تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی توزیع شده در شهرستان تفتان نیز بیان کرد: از ابتدای سال ۹۸ تا کنون بیش از سه هزار و ۸۲۳ نفر دانش آموز تجهیزات آموزشی از قبیل کامپیوتر، ویدئو پروژکتور، میز و صندلی و غیره، به ارزش ۱۰۲ میلیارد و ۸۹۸ میلیون ریال در مدارس شهرستان توزیع شده است.

لک زایی گفت: در طرح شهید عجمیان که هدف بهسازی و شاداب‌سازی مدارس در استان سیستان و بلوچستان با همکاری گروه‌ها و نهادها در تابستان امسال اجرا شده بود، مدارس مدنظر شهرستان نیز در طرح قرار گرفتند.

کد خبر 5982216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha