شمار شهیدان غزه به مرز ۲۲ هزار نفر رسید

شمار شهیدان غزه به مرز ۲۲ هزار نفر رسید

وزارت بهداشت فلسطین در غزه جدیدترین آمار شهیدان و زخمی‌های حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به این باریکه را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه جدیدترین آمار شهیدان و زخمی‌های حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه را اعلام کرد.

القدره اعلام کرد که شمار شهیدان حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از آغاز جنگ تاکنون به ۲۱۹۷۸ نفر و شمار زخمی‌های این حمله‌ها نیز به ۵۷۶۹۷ نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه تصریح کرد: اشغالگران در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ جنایت و کشتار را مرتکب شدند، ۱۵۶ فلسطینی را به شهادت رساندند و ۲۴۶ نفر دیگر را نیز زخمی کردند.

القدره افزود: تاکنون ۳۲۶ نفر از کادر درمان نوار غزه به شهادت رسیده‌اند و ۱۰۴ خودرو آمبولانس نیز منهدم و از روند خدمت‌رسانی خارج شده است. اشغالگران به صورت عامدانه ۱۵۰ مؤسسه درمانی را هدف قرار داده و خدمت‌رسانی ۳۰ بیمارستان را متوقف کرده‌اند.

وی تاکید کرد: یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر آواره در نوار غزه در معرض قحطی و شیوع بیماری‌های واگیردار قرار دارند. تلاش می‌کنیم بیمارستان‌های شمال غزه را بازگشایی کنیم و در حال رایزنی با سازمان‌های بین‌الملل پیرامون بازگشایی مرکزهای درمانی در منطقه‌های مختلف نوار غزه هستیم.

القدره گفت: ما از سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهیم که برای حمایت از نظام درمانی و کادر درمان نوار غزه اقدام کنند. ما بر ضرورت اعزام تیم‌های پزشکی و برپایی بیمارستان‌های صحرایی جهت پاسخگویی به انبوهِ بیماران و زخمی‌ها تاکید می‌کنیم.

وی افزود: تاکنون تنها ۶۴۵ زخمی از نوار غزه خارج شده‌اند. ما از سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهیم سازوکار جدیدی را که سهولت انتقال زخمی‌ها و بیماران به خارج از نوار غزه را تضمین کند، ایجاد کنند.

کد خبر 5982538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha