۱۱ دی ۱۴۰۲، ۱۹:۳۵

وزارت خارجه روسیه:

کسانی‌که در حمله تروریستی دونتسک دست داشتند را مجازات خواهیم کرد

کسانی‌که در حمله تروریستی دونتسک دست داشتند را مجازات خواهیم کرد

وزارت خارجه روسیه امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: کسانی‌که در حمله تروریستی «دونتسک» دست داشتند را مجازات خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای از انتقام این کشور از مسببین حمله به تروریستی به دونتسک خبر داد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت امور خارجه روسیه در این خصوص آمده است: ما همه کسانی که در حمله تروریستی به دونتسک دست داشتند را مجازات خواهیم کرد.

بیانیه وزارت خارجه روسیه در این خصوص اضافه می کند: مسکو از همه دولت های مسوول و نهادهای بین المللی مرتبط می خواهد که جنایات کی یف را محکوم کنند.

بیانیه مسکو در این ارتباط اضافه می کند: کی یف در این حملات، غیرنظامان را هدف قرار داد. این اقدام اوکراین به صورت قطع با مجازات مسکو مواجه خواهد شد.

این در حالیست که شب گذشته چند ساعت مانده به شب سال نو میلادی، مقام منصوب مسکو در منطقه دونتسک اعلام کرد که در پی بمباران گسترده شهر اصلی این منطقه، دست کم ۴ نفر کشته و ۱۳ تن مجروح شدند.

اولگ کیپر، فرمانداز منطقه اودسا در جنوب اوکراین نیز مدعی بود که در حمله پهپادی روسیه، یک تن کشته و ۳ نفر نیز زخمی شدند.

در پی این حملات، زلنسکی در نطق سال نو مدعی شد: دشمن سال آینده خشم تولیدات داخلی ما را حس خواهد کرد. اوکراین در سال ۲۰۲۴ دست کم یک میلیون پهپاد در زرادخانه تسلیحاتی خود خواهد داشت.

وی همچنین مدعی شد که علاوه بر این، شرکای غربی کی‌یف، جنگنده‌ های اف -۱۶ که مدت‌ هاست قولش را داده‌ اند، در اختیار اوکراین قرار خواهند داد.

رییس جمهور اوکراین افزود: خلبانان ما در پرواز با اف -۱۶ ماهر شده‌اند و قطعا آنها را روی آسمان‌ مان خواهیم دید.

اوکراین به‌رغم دریافت میلیاردها دلار کمک تسلیحاتی از غرب، در سال ۲۰۲۳ موفق به کسب دستاوردی قابل توجه در میدان نبرد با روسیه نشد و این در حالی است که مسکو در امتداد خطوط مقدم فشار خود را تشدید کرده و اواخر دسامبر نیز شهر مارینکا را آزاد کرد.

کد خبر 5982607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha