۱۴ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۵۶

مسوول نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی اردبیل:

حضرت زهرا تجلی جمال الهی در زمین است

حضرت زهرا تجلی جمال الهی در زمین است

اردبیل- مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی اردبیل گفت: مقام زن مرتبه‌ای از بهشت خداوند بوده و مقام مادر مرتبه‌ای بالاتر، بنابراین حضرت زهرا تجلی جمال الهی در زمین است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام اسد علیزاده بعد از ظهر پنجشنبه در مراسم ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت مقام و منزلت مادر در جمع کارکنان سازمان جهاد کشاورزی اردبیل، اظهار کرد: آیات شریفه سوره مبارکه کوثر حجت را بر فضائل و برتری‌های بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهر (س) به درجه کمال می‌رساند که خداوند عزوجل می‌فرماید حضرت فاطمه زهرا (س) کوثر است یعنی چشمه جوشان و بی انتهای خیراست.

وی تصریح کرد: حضرت زهرا (س) یگانه یادگار پیامبر اسلام (ص) همان‌گونه که در همه ابعاد انسانی الگو است، در زمینه مادری نیز الگو است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) مادر حسن، حسین (ع) ۲ امام معصوم و ۲ اختر فروزان آسمان ولایت و ۲ نمونه عالی انسانیت است، این بانوی دو عالم مادر زینب و ام کلثوم (س) ۲ بانوی قهرمان و ارزشمند و ۲ انسان والا و جهادگر در همه عرصه‌های زندگی است.

حجت‌الاسلام علیزاده افزود: مادران نقش کلیدی در خانواده و جامعه بر عهده دارند و از دامن زن، مرد به معراج می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: مقام و منزلت مادران در دین مبین اسلام به قدری بالا است که بزرگان دین می‌گویند بهشت زیر پای مادران است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اضافه کرد: بهشت دارای مراتب است و چون جمال الهی دارای مراتب است بنابراین مقام زن بودن مرتبه‌ای از بهشت خداوند است و مقام مادر بودن مرتبه‌ای بالاتر، به این معنا مادر را باید بهشت روی زمین بدانیم که تجلی‌گر جمال الهی است.

در این مراسم مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل نیز بیان کرد: حادثه تروریستی کرمان نشانگر ضعف و زبونی دشمنان در رویارویی با مردم ولایتمدار ایران اسلامی است.

افسانه جهانی در ادامه سخنان خود یادآور شد: سپهبد شهید سلیمانی دلداده حضرت زهرا (س) بود و راه این شهید بزرگوار با رشادت و جانبازی‌های جوانان این کشور در مقابله با استکبار جهانی ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام در مقام منزلت حضرت فاطمه زهرا (س) فرمودند هر کس فاطمه (س) را راضی نگه دارد من را راضی نگه داشته و هرکس مرا راضی نگه دارد، خداوند را راضی نگه داشته است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: زن مسلمان نمونه یک انسان وارسته‌ای است که تمامی ارزش‌های اسلامی و دینی در او متجلی است و چنین زنی نه شرقی است و نه غربی بلکه زنی است که حضرت فاطمه (س) را الگوی خود قرار داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در این جلسه از تعدادی از بانوان فعال، شاخص و همچنین خانواده‌هایی که در فرزندآوری و تربیت نسل آینده شایستگی و توانمندی از خود نشان داده بودند، تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 5985467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha