۱۶ دی ۱۴۰۲، ۹:۴۲

رهنما خبر داد؛

برگزاری هفتمین کنفرانس بین المللی تغییر اقلیم

برگزاری هفتمین کنفرانس بین المللی تغییر اقلیم

رییس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، از برگزاری هفتمین کنفرانس بین المللی تغییر اقلیم و اولین دوره جایزه دوسالانه دکتر قائمی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی رهنما رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، در خصوص برگزاری اولین دوره جایزه دوسالانه اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع تغییر اقلیم و تأثیرات آن بر جوانب مختلف زندگی بشر، سازمان هواشناسی کشور و پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور در نظر دارد به جهت تجلیل از زحمات و تلاش‌های دکتر هوشنگ قائمی استاد برجسته علم هواشناسی و اقلیم شناسی، اولین دوره جایزه دوسالانه دکتر قائمی را به جهت معرفی پژوهشگران برتر حوزه هواشناسی و اقلیم شناسی برگزار کند.

رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور ادامه داد: طبق برنامه ریزی‌های به‌عمل آمده قرار است از منتخبین این جایزه دوسالانه در حاشیه برگزاری هفتمین کنفرانس بین المللی تغییر اقلیم تقدیر و تجلیل شود.

دبیر علمی هفتمین کنفرانس بین المللی تغییر اقلیم گفت: علاقمندان و پژوهشگران حوزه هواشناسی و اقلیم شناسی می‌توانند به جهت ثبت نام و بارگذاری مستندات خود تا تاریخ ۵ بهمن ماه ۱۴۰۲ با مراجعه به تارنمای الکترونیکی این کنفرانس به نشانی www.iccc7.ir اقدام کنند.

شایان ذکر است، پروفسور هوشنگ قائمی استاد پیشکسوت اقلیم شناسی ایران متولد ۱۳۱۴ در شیراز و دارای مدرک دکترای ژئوفیزیک از دانشگاه ردینگ انگلستان است.

وی پایه گذار اقلیم شناسی سینوپتیکی (اقلیم‌شناسی بر مبنای بررسی‌های هواشناختی)، پایه گذار نظریه علمی در زمینه هواشناسی پویشی (هواشناسی دینامیکی) و ایجاد تغییرات اساسی و بنیادی در علم جغرافیا و اقلیم شناسی است.

این دانشمند اقلیم شناس در سال ۱۳۸۴ از سوی انتشارات سمت تقدیر و جایزه جشن رونمایی از هزارمین کتاب این مرکز را دریافت کرد.

بر اساس این گزارش وی مؤلف بیش از هفت عنوان کتاب و ده‌ها مقاله علمی است و اقلیم شناسی مناطق خشک، هواشناسی عمومی، هواشناسی همدیدی- دینامیکی سه عنوان از کتاب‌های مشهور پروفسور هوشنگ قائمی است که سال هاست به‌عنوان منابع معتبر دانشگاهی مورد بهره برداری اساتید و دانشجویان است.

کد خبر 5986457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha