۱۶ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۴۶

نشستی با اهل قلم؛

نویسندگان از شهدا بنویسند

نویسندگان از شهدا بنویسند

همدان-نویسنده همدانی گفت: نویسنده باید از امام و شهدا بنویسد و این یک وظیفه است.

فاطمه بگزاده در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: همیشه به این فکر می‌کنم خداوند به بنده به‌عنوان یک نویسنده، به عنوان کسی که خداوند به من لطف داشته است تا بتوانم قلم به دست بگیرم و خاطرات و داستان‌هایی واقعی از جنس انسان‌هایی را بیافرینم که خود الگوی تمام خوبی‌ها و زیبایی‌ها هستند.

وی یادآور شد: انسان‌هایی مهربان و با محبت که سینه سپر کردند و با جان خود از این مملکت دفاع کردند تا حتی یک وجب از این خاک به دست دشمن نیافتد.

این نویسنده همدانی ادامه داد: حال وقتی کتابی در این باره نوشته می‌شود بهتر است به دست مخاطب برسد، هستند کسانی که به سرگذشت چنین انسان‌هایی علاقمند هستند تا بدانند و بفهمند که این کشور چطور پا برجاست و رزمندگان چگونه در گرما و سرمای جبهه‌ها در برابر دشمن ایستادگی کردند و کشور را نجات دادند، اما بعضی وقت‌ها توان خرید کتاب را ندارند.

بگزاده با اشاره به اینکه چندین سال است که در حوزه کودک و نوجوان در زمینه دفاع مقدس برای کودکان و نوجوانان قلم می‌زنم و از شهدای زیاد و بنامی چون عباس بابایی، محسن‌وزوایی، محمدرضادستواره، محمدرسول‌رضایی نوشته‌ام افزود: برای کودکان این مرز و بوم تا بخوانند و بفهمند که چه مردان بزرگ و بی‌ادعایی بودند که در برابر دشمن از این مملکت دفاع کردند و با شجاعت و استقامت و مقاومت آنها آشنا شوند.

وی تصریح کرد: در حوزه مهدویت دو کتاب کودک به نام‌های دانه‌ی سیب و یک‌روزخوب برای کودکان نگاشته‌ام، خیلی از کودکان آن‌طور که باید امام دوازدهم را نمی‌شناسند و معنای فرج و انتظار را بلد نیستند یا خیلی کم آشنایی دارند.

این نویسنده همدانی با بیان اینکه من نویسنده وظیفه دارم بنویسم و آنطور که باید امام و شهدا را معرفی کنم، بهتر است ارگان‌هایی که در زمینه کتاب و معرفی نویسنده فعالیت دارند به عنوان هدیه این کتاب‌ها را به قشر کودک برسانند.

وی خاطرنشان کرد: نوشتن کتاب برای گروه سنی کودک و نوجوان کار راحتی نیست، بخصوص اینکه کودکان و نوجوانان جنگ را ندیده‌اند، باید به شدت لطیف نگاشته شود که به روحیه کودک آسیب نخورد، جنگ راحت نبوده است گلوله، خون، شهادت، اسارت و خیلی چیزهای دیگر راحت نبوده است.

بگزاده ادامه داد: برای شناساندن شخصیت شهید به کودک باید همه چیز در حدی به کودک نشان داده شود که نه تنها نترسد بلکه شهید برای او به یک الگو تبدیل شود و این شهید به عنوان قهرمان زندگی کودک در ذهن کودک شکل بگیرد.

بگزاده گفت: خدا را شکر قهرمان‌های زیادی داریم و باید همین قهرمان‌هایی که در جنگ فرمانده بودند، بسیجی بودند و کارهای خارق‌العاده بودند به کودکان معرفی کنیم و در حیطه خودم فکر می‌کنم تا به امروز خوب عمل کردم و امیدوارم رسالتم را همینطور خوب انجام بدهم.

نویسنده همدانی در پایان تشریح کرد: کتاب‌های کودک باید به دست دانش‌آموزان به عنوان هدیه و یا به صورتی که در مسابقه کتاب خوانی به کودک و نوجوان تقدیم شود داده شود.

کد خبر 5986518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha