۱۸ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۳۶

در همایش معنوی نشان ارادت عنوان شد؛

سردار سلیمانی برنامه‌ای ۲۰ ساله برای ستاد بازسازی عتبات طراحی کرد

سردار سلیمانی برنامه‌ای ۲۰ ساله برای ستاد بازسازی عتبات طراحی کرد

همایش معنوی نشان ارادت، با حضور جمعی از مسوولان ، هنرمندان و فرهیختگان عرصه فرهنگ در صبح امروز برگزار شد .

به گزارش خبرنگار مهر، همایش نشان ارادت، با حضور جمعی از مسؤولان و هنرمندان و فرهیختگان عرصه فرهنگ به همت ستاد بازسازی عتبات عالیات امروز دوشنبه ۱۸ دی ماه برگزار شد.

مجید نامجو، قائم مقام ستاد بازسازی عتبات عالیات طی سخنانی گفت: امروز مصادف است با روز نابودی گروهک فرقان. روزی این گروه استاد مطهری و بزرگان ما را شهید کردند اما سرانجام نابود شدند. امیدواریم به دست مسؤولان نظام گروه تروریستی داعش هم به سزای اعمال خود برسند.

وی تصریح کرد: ما باید بیش از گذشته کار و تلاش کنیم و عموم مردم را با اهداف ستاد توسعه و بازسازی عتبات آشنا کنیم. سردار سلیمانی طرحی ۲۰ ساله برای ستاد طراحی کرده است. زمانی، کار ستاد ترمیم حرم‌ها بود. وقتی به تاریخ نگاه می‌کنیم می‌بینیم وقتی کارگران و مهندسان ما گنبد حرم حضرت علی (ع) را بازسازی می‌کردند می‌دیدیم مهر نادرشاه افشار پشت این کاشی‌ها هست. در آینده نیز وقتی بخواهند حرم‌های صحن عقیله را بازسازی کنند نام مشارکت کنندگان در ساخت این صحن را خواهند دید.

قائم مقام ستاد بازسازی عتبات عالیات ادامه داد: ایرانی‌ها در طول تاریخ در بازسازی و توسعه حرم‌ها نقش داشتند و امیدواریم بتوانیم اهداف، نیات و آینده ستاد را بیان و مردم را در برنامه‌ها به عنوان یار دائمی مشارکت دهیم.

نامجو اضافه کرد: مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی مطرح می‌کردند که انسان باید زندگی خود را صرف سه امر معاش، عبادت و کاری که دل و وجدانش را راضی می‌کند، کند. ما این بخش سوم از زندگی مردم را باید هدف گذاری کنیم و از هنرمندان، اساتید و مردم بخواهیم به همراهی و همکاری نسبت به بازسازی و توسعه عتبات بپردازند تا بتوانیم برنامه ۲۰ ساله سرداردلها را محقق کنیم.

سردار سلیمانی برنامه ای ۲۰ ساله برای ستاد بازسازی عتبات طراحی کرد

در ادامه مراسم، نحوه مشارکت مردم در ساخت صحن عقیله بنی‌هاشم در جوار مرقد مطهر امام حسین (ع) تشریح و عنوان شد: هر فردی دوست دارد در ساخت این صحن مشارکت داشته باشد نام او پشت کاشی‌های به کار رفته در این صحن نوشته می‌شود. نام شهدای حادثه تروریستی کرمان نیز توسط هنرمندان در پشت کاشی‌های این صحن نوشته می‌شود.

سردار سلیمانی برنامه ای ۲۰ ساله برای ستاد بازسازی عتبات طراحی کرد


در بخشی از این برنامه، محمد گلریز خواننده پیشکسوت کشورمان نیز اشعاری در مدح امام حسین (ع) خواند و از اقدامات ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات تشکر کرد.

گفتنی است در همایش نشان ارادت، جمعی از خیرین و دلدادگان اباعبدالله (ع) مبالغ قابل توجهی برای ساخت صحن حضرت عقیله بنی‌هاشم اهدا کردند.

سردار سلیمانی برنامه ای ۲۰ ساله برای ستاد بازسازی عتبات طراحی کرد

جمع گسترده‌ای از هنرمندان نیز در این مراسم ضمن اطهار ارادت به آستان مقدس ابا عبدالله الحسین (ع) مشارکت خود در ساخت عقیله بنی‌هاشم را اعلام کردند. همچنین در ادامه این مراسم مصطفی راغب خواننده برجسته کشور به اجرای قطعه‌ای برای ابراز ارادت به ساحت مقدس امام حسین علیه السلام پرداخت.

سردار سلیمانی برنامه ای ۲۰ ساله برای ستاد بازسازی عتبات طراحی کرد

کد خبر 5988678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha