۱۸ دی ۱۴۰۲، ۲۰:۲۶

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی نور:

آب بندان‌های نور نیاز آبی ۳۷۰۰ هکتار از مزارع را تامین می کنند

آب بندان‌های نور نیاز آبی ۳۷۰۰ هکتار از مزارع را تامین می کنند

نور- سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی نور با اشاره به وجود ۶۸ قطعه آب بندان گفت: این آب بندان ها نیاز آبی سه هزار و ۷۰۰ هکتار از مزارع را تامین می کنند.

هادی باقری در گفت وگو با خبرنگار مهر از مرمت و بهسازی چهار قطعه آب‌بندان به مساحت ۳۳ هکتار در این شهرستان خبر داد و گفت: آب‌بندان‌ها به عنوان اکوسیستم‌های آبی برای ذخیره‌سازی آب برای کشاورزی، تغذیه چشمه‌ها و آب‌های زیرزمینی و نیز زیستگاهی برای پرندگان و حیات وحش به شمار می‌روند.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نور افزود: در سال‌های اخیر به خاطر تغییر شرایط اقلیمی و کمبود بارش‌ها و منابع آبی، توجه به حفظ ذخایر آبی به شیوه‌های مختلف مورد توجه قرار گرفته و یکی از این تدابیر مرمت و بهسازی آب‌بندان‌ها است.

وی ادامه داد: امسال چهار پروژه مرمت و بهسازی آب‌بندان‌ها به مساحت ۳۳ هکتار در روستاهای شهرکلا، اناده، سنگ چالک و سالده با هزینه ۲۸ میلیارد ریال به مرحله اجرا درآمد و مشروب‌سازی ۳۵۰ هکتار از اراضی این روستاها فراهم شد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در شهرستان نور، ۶۸ قطعه آب‌بندان به مساحت ۸۴۵ هکتار وجود دارد که کل حجم آبگیری آن به میزان بیش از ۱۷ میلیون مترمکعب است و نیاز آبی ۳ هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی شهرستان را تأمین می‌کند.

کد خبر 5989234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha