۱۹ دی ۱۴۰۲، ۹:۲۰

معاون استاندار قزوین:

جایگاه‌های عوارضی در محورهای استان قزوین جمع آوری می‌شود

جایگاه‌های عوارضی در محورهای استان قزوین جمع آوری می‌شود

قزوین- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: با الکترونیکی شدن اخذ عوارض در محورهای قزوین جایگاه‌های حادثه ساز در محورهای این استان جمع آوری می‌شود.

مهدی رجحانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: یکی از معضلات آزاردهنده ما در شریان‌های اصلی ما وجود عوارضی‌ها در ورودی شهر، شمال شهر قزوین و اتوبان قزوین –زنجان و قزوین- رشت بود.

وی افزود: با مکانیزه شدن اخذ عوارضی و اخذ آن از طریق دوربین‌ها، وجود این سازه‌ها دیگر موضوعیتی نداشت و با توجه به اینکه دیگر نیازی به توقف خودرو برای پرداخت عوارض نبود سازه‌های این عوارضی می‌توانست حادثه ساز باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین ادامه داد: به طور مثال سال‌ها قبل در اتوبان تهران کرج همین سازها باعث یک حادثه دلخراش شده بود.

وی تاکید کرد: این نگرانی برای ما وجود داشت که وجود این موانع در بین راه یک نقطه حادثه خیز بسیار پرخطر است و از طرف دیگر چون سازها رها شده بودند چهره بسیار زشتی نیز داشتند و باعث ایجاد یک منظره زشت در ورودی و خروجی استان شده بودند.

رجحانی بیان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم یکی از مسائلی که به آن پرداخت شد ماجرای جمع آوری اینها بود که البته به دلایل متعددی که این موقعیت از لحاظ انتظامی و ایمنی راه‌ها داشت باید یک طراحی مناسبی برای آنها انجام می‌شد.

وی اضافه کرد: طراحی جدید برای دسترسی‌ها، ایمنی ترافیکی و امنیت انتظامی انجام شد و مسائل حادثه خیز نیز پس از احصا پیش بینی شد و بعد از مراحل طولانی اخذ مجوز، کار اجرا از عوارضی شماره ۲ آغاز شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین تاکید کرد: آنچه اتفاق خواهد افتاد جمع آوری کامل جایگاه‌های خطرناک، مرمت آسفالت که در اثر توقف خودرو دچار چین خودرو شده و التزام بخشی ترافیکی با موانع پلاستیکی و منعطف و غیر خطرناک انجام خواهد شد و نهایتاً یک سردر مناسبی برای ورودی استان طراحی می‌شود تا شکلی مناسب برای ورود استان باشد.

وی در پایان یادآور شد: با این اقدام خطر وقوع حوادث دلخراش در این نقاط نیز از بین خواهد رفت

کد خبر 5989478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha