۱۹ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۳۹

رئیس شبکه بهداشت گناوه مطرح کرد؛

به صدا درآمدن زنگ خطر پیری جمعیت در گناوه

به صدا درآمدن زنگ خطر پیری جمعیت در گناوه

گناوه- رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه گفت: زنگ خطر پیری جمعیت در شهرستان گناوه به صدا درآمده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عصمت حیدری ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به زنگ خطر پیری جمعیت شهرستان گناوه اظهار داشت: همکاری و تعامل بیشتر دستگاه‌های متولی با شبکه بهداشت و درمان در راستای ترویج فرزند آوری و جوانی جمعیت ضروری است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه تصریح کرد: هرگاه در جامعه‌ای حداقل ۷۰ درصد از جمعیت در بازه سنی ۱۵ تا ۶۴ سال (سنین فعالیت و کار) باشند، به‌اصطلاح آن جامعه در فرصت پنجره جمعیت تعریف می‌شود.

وی با بیان اینکه در استان بوشهر جمعیت ۱۵ تا ۶۴ سال ۷۰ درصد است ولی شهرستان گناوه ۶۸ درصد است گفت: با توجه به پایین بودن نرخ باروری کلی ۱.۵ درصد در شهرستان، باید متوجه زنگ خطری که به صدا درآمده باشیم.

وی خاطرنشان کرد: عدم توجه به جمعیت جوان و عبور از پنجره جمعیت امکان مدیریت و ترمیم ساختارهای جمعیتی و تحقق رشد و توسعه پایدار را به‌شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد.

حیدری با تاکید بر اینکه فرزند آوری نیازمند فرهنگ‌سازی و ارزش‌گذاری در جامعه است یادآور شد: اکنون در زمینه ارزش‌گذاری برای داشتن فرزند در حد مطلوب کار نشده است، جوان‌ها دیر ازدواج می‌کنند، دیر بچه‌دار می‌شوند، فاصله بین تولد فرزندان خانواده‌ها زیاد است و گاه افراد از سن باروری خارج می‌شوند و داشتن فرزند برایشان ارزش و اولویت نیست.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه افزود: افزایش جمعیت سالمندی و کاهش نیروی جوان جوامع یک بحران همه‌گیر جهانی است و حالا این معضل در شهرستان گناوه نیز یک هشدار جدی است.

کد خبر 5989947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha