۲۰ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۰۳

رییس امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه کردستان خبر داد؛

برگزاری مسابقه «تلاوت قرآن» ویژه نوجوانان و جوانان در کردستان

برگزاری مسابقه «تلاوت قرآن» ویژه نوجوانان و جوانان در کردستان

سنندج_رییس امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: اولین مسابقه «تلاوت قرآن» سازمان اوقاف برای جوانان و نوجوانان در استان برگزار می‌شود.

خلیل همتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سازمان اوقاف و امورخیریه برای اولین بار برای نوجوانان و جوانان مسابقه تلاوت قرآنی برگزار می‌کند که به نفرات اول تا ششم هر رشته از ۱۰۰ میلیون تا ۱۵۰ میلیون تومان جایزه تعلق می‌گیرد.

وی از سرمایه‌گذاری ویژه این سازمان برای جشنواره تلاوت‌های تقلیدی خبر داد و گفت: جوایز این جشنواره از تمام مسابقات داخل کشور به جز مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بیشتر است.

رئیس امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه کردستان تصریح کرد: هدف از اجرای این جشنواره استعدادیابی از میان نوجوانان و جوانان برای پرورش و ارتقای نسل آینده قاریان ایران است.

همتی یادآور شد: جشنواره تلاوت شامل فرازخوانی تقلیدی از سبک تمام قاریان مشهور مصری مثل اساتید عبدالباسط، منشاوی، مصطفی اسماعیل، شحات انور و… است.

وی تصریح کرد: مسابقه تلاوت قرآن در دو رده سنی ۱۲ تا ۱۷ و ۱۷ تا ۲۲ سال و در دو مرحله غیرحضوری و حضوری (مرحله حذفی) برگزار می‌شود.

رئیس امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه کردستان بیان کرد: جایزه راهیابی به مرحله حضوری آن جایزه‌ای عمومی به مبلغ ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان است.

همتی گفت: قاریان نوجوان و جوان می‌توانند ۲ یا ۳ فراز (یا نفس) ۱ دقیقه و ۳۰ ثانیه‌ای را تقلید و به صورت صوتی ضبط و با استفاده از آدرس اینترنتی https://mosabeghatoghaf.ir/telavat.aspx ثبت‌نام و ارسال کنند.

کد خبر 5990627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha