۲۰ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۱۱

برابر دستورالعمل جدید وزارت کشور؛

وضعیت حجاب و عفاف ادارات کردستان ارزیابی جدید می‌شود

وضعیت حجاب و عفاف ادارات کردستان ارزیابی جدید می‌شود

سنندج_دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان از ارزیابی وضعیت حجاب و عفاف ادارات کردستان بر مبنای دستورالعمل جدید وزارت کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر حسینی ظهر چهارشنبه در جلسه «توجیه تیم‌های ارزیابی عفاف و حجاب ادارات» که در ستاد امر به معروف استان برگزار شد، با تأکید بر اهمیت حجاب و عفاف در ادارات، اظهار کرد: وضعیت حجاب و عفاف هم در سطح ادارات و هم در سطح جامعه استان کردستان نسبت به قبل بهتر شده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان با اشاره به اهمیت وجود حجاب و عفاف در سطح ادارات استان کردستان، عنوان کرد: از اوایل بهمن ماه امسال وضعیت حجاب و عفاف ادارات به صورت ویژه بررسی می‌شود و علاوه بر تشویق کارمندان با حجاب با کارکنان بی حجاب نیز برابر قانون و مقررات رفتار خواهد شد.

وی افزود: تیم‌های ارزیابی حجاب و عفاف ادارات استان کردستان بر مبنای دستورالعمل جدید وزارت کشور و چک لیست‌های جدید اقدام به ارزیابی می‌کنند.

حسینی عنوان کرد: مرحله اول این ارزیابی در سنندج و مراحل بعدی در شهرستان‌ها خواهد بود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان، تأکید کرد: تیم‌های ارزیابی حجاب و عفاف نباید در ارزیابی‌های خود هیچ نوع حُب و بغضی را اعمال کنند و ارزیابی آنها باید از روی دغدغه‌مندی باشد.

وی با بیان اینکه در برخی ادارات استان کردستان تنها بحث حجاب مطرح نیست، گفت: متأسفانه بعضاً مشاهده شده است که در این ادارات به موضوع عفاف هم بی‌توجه هستند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان افزود: محیط یک اداره باید برای کارکنان زن محیطی امن و بدون دغدغه باشد.

وی خاطرنشان کرد: موضوع حجاب و عفاف به سه دسته تقسیم می‌شود، یکی اینکه، عده‌ای تمایل به بی‌حجابی ندارند و بعضاً اگر حجاب مناسبی هم نداشته باشند با یک تذکر ساده حجاب را رعایت می‌کنند.

حسینی دسته دوم را شل حجاب خطاب کرد و گفت: این گروه هم ذاتاً مقید به حجاب هستند اما گاهاً به این موضوع بی‌اهمیت می‌شوند و اینها هم با یک تذکر زبانی خود را اصلاح می‌کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان دسته سوم را کسانی دانست که مروج بی حجابی بوده و از این طریق در عناد با قوانین جامعه هستند و از سر لجبازی اقدام به بی‌حجابی می‌کنند.

وی حجاب و عفاف را یک قانون دانست و گفت: باید به قانون احترام گذاشت و مطابق با آن عمل شود.

کد خبر 5990808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha