۲۱ دی ۱۴۰۲، ۱۹:۳۲

مسوول ساماندهی شورای هیات مذهبی کشور:

هیات بهترین فضا برای تبیین‌گری است

هیات بهترین فضا برای تبیین‌گری است

زنجان-مسوول ساماندهی شورای هیات مذهبی کشور با بیان اینکه هیات ها کانون توجه مردمی است، گفت: هیات بهترین فضا برای تبیین‌گری به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی علمی، عصر پنجشنبه در افتتاحیه دوره معرفت و مهارت‌افزایی هیات و تشکل‌های دینی در استان زنجان، اظهار کرد: هیئت‌ها کانون توجه مردمی است و باید بیش از پیش به تقویت و توانمندسازی آن‌ها پرداخت.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص تبیین‌گری و استفاده از ظرفیت هیات مذهبی در این امر تصریح کرد: هیات مذهبی کارکردهای مختلفی دارند و در بخش‌های مختلفی اثرگذار هستند، از این رو فضای هیئت بهترین فضا برای تبیین‌گری است.

مسؤول ساماندهی شورای هیات مذهبی کشور عنوان کرد: پروزی در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مدیون هیئت است و عرصه تربیتی هیئت‌ها همچنان شهید پرورش می‌دهند؛ به عنوان مثال شهید عجمیان و شهدای کرمان تربیت شده هیئت‌ها هستند.

وی هیئت‌های مذهبی را تشکل‌هایی زنده و پویا خواند و گفت: هیات در همه بحران‌ها و هرجایی که رویداد اجتماعی و معضل اجتماعی است، گره‌گشا هستند و با توجه به این نقش مهم، این فضا نیازمند ارتقا، تقویت و حمایت است.

حجت‌الاسلام علمی با بیان اینکه هر آنچه در فضای گفتمان ما را به منویات و تأکیدات رهبری در خصوص جهاد تبیین نزدیک می‌کند هیئت‌ها هستند، ابراز کرد: می‌توان با کمک رسانه فضای هیئت را به بهترین شکل نشان داد و رسانه می‌تواند سرعت دهنده و شتاب دهنده باشد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با شعرا یادآور شد: ایشان فرمودند جنایات مغول‌ها در جهان امروز تکرار می‌شود ولی مغول‌های امروزی یعنی غربی‌ها با همان تاخت و تاز ولی ظاهر متفاوتی دارند.

مسؤول ساماندهی شورای هیات مذهبی کشور با بیان اینکه تحریم، جنگ رسانه، جنگ روایت‌ها و جنگ فرهنگی یک تاخت و تاز است، ادامه داد: در این فضا وظیفه آحاد مردم در بحث تبیین و روشنگری مهم است اما وظیفه هیئت مهم‌تر است.

وی با اشاره به اینکه طبق آمارها و رصدهای اجتماعی ۸۵ درصد مردم با هیئت ارتباط و با فضای هیئت رابطه مستقیم دارند، بیان کرد: هیئت با توجه به ظرفیت و محل توجه بودن مردم نیاز به تربیت نوجوانان و کادرسازی برای آینده دارد.

حجت‌الاسلام علمی نقش نوجوانان در عرصه هیئت‌ها را مهم دانست و افزود: اساساً در مساجد و هیئت‌ها نیاز به کادرسازی و تربیت داریم که باید کار تربیتی از سنین نوجوانی انجام شود.

کد خبر 5991926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha