در واکنش به حمله آمریکا و انگلیس به یمن؛

چین خویشتن‌داری همه طرف‌ها را برای حفظ آرامش منطقه خواستار شد

چین خویشتن‌داری همه طرف‌ها را برای حفظ آرامش منطقه خواستار شد

وزارت امور خارجه چین ضمن ابراز نگرانی از احتمال تأثیر حمله آمریکا و انگلیس به یمن بر امنیت دریای سرخ، از همه طرف‌ها خواست خویشتن‌داری کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، وزارت امور خارجه چین به حمله هوایی آمریکا و انگلیس به یمن واکنش نشان داد.

در بیانیه وزارت خارجه چین آمده است: نمی‌خواهیم شاهد تشدید تنش در حوزه دریای سرخ باشیم چرا که این مسأله بر تجارت جهانی تأثیر منفی می‌گذارد.

این وزارتخانه افزود: دریای سرخ گذرگاه مهمی است و امیدواریم همه طرف‌ها خویشتن‌داری کرده و برای حفظ امنیت منطقه نقش مسؤولانه ایفا کنند.

وزارت امور خارجه چین همچنین تأکید کرد که پکن برای تماس و ارتباط با همه طرف‌ها به‌منظور آرام کردن اوضاع در دریای سرخ آمادگی دارد.

روسیه نیز در پی حمله آمریکا و انگلیس به یمن خواستار برگزاری جلسه فوری شورای امنیت شد و لندن و واشنگتن را به تشدید ویرانگری پس از حمله به یمن متهم کرد.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که حمله به یمن نمونه دیگری از تحریف قطعنامه‌های شورای امنیت از سوی انگلوساکسون و نادیده گرفتن قانون بین المللی در راستای تشدید اوضاع در منطقه برای تحقق اهداف ویرانگرشان است.

از سوی دیگر کانال تلگرامی نمایندگی دائم روسیه خواستار نشست فوری شورای امنیت در ۱۲ ژانویه درباره حمله آمریکا و انگلیس به یمن شد.

کد خبر 5992179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha