۲۳ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۵۴

معاون آموزش و پرورش اردبیل:

«طرح نظام دوری» در ۹ کلاس درس اردبیل اجرا می‌شود

«طرح نظام دوری» در ۹ کلاس درس اردبیل اجرا می‌شود

اردبیل - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: «طرح نظام دوری» با هدف شناسایی و هدایت استعداد دانش آموزان در ۹ کلاس درس اردبیل اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید خدابنده بعد از ظهر شنبه در جمع مدرسان میانی نظام دوری استان اردبیل اظهار کرد: «طرح نظام دوری» با هدف شناسایی و هدایت استعداد دانش آموزان در ۹ کلاس درس اردبیل اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه دوره اول ابتدایی بهترین زمان برای شناسایی استعدادهای دانش آموزان است، افزود: این دوران از لحاظ رشد ذهنی، جسمی، اجتماعی و شکل‌گیری قسمت عمده ای از شخصیت دانش آموزان به حساب می‌آید که اجرای طرح نظام دوری بسیار ارزشمند است و معلم اول ابتدایی در پایه‌های دوم و سوم نیز به همان دانش آموزان تدریس خواهد کرد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: مهم‌ترین مزیت معلم نظام دوری این است که معلم شناخت کاملی از استعدادها و نقاط ضعف و قوت دانش آموزان به دست می‌آورد و می‌تواند یک برنامه آموزشی و تربیتی سه ساله را برای آن‌ها در نظر بگیرید.

خدابنده ادامه داد: برای اجرای دقیق این طرح برنامه‌های توانمند سازی و آموزشی در نظر گرفته شده است و مجریان طرح در این خصوص توجیه خواهند شد که برای موفقیت طرح نظام دوری استفاده از تمامی ظرفیت‌های آموزش و پرورش و همراهی و همکاری اولیای دانش آموزان مورد نیاز است.

وی با اشاره به اهداف مقطع ابتدایی خاطرنشان کرد: با توجه به راهکارهای ۸-۱۲ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و همچنین اهداف کلی مقطع ابتدایی، می‌توان گفت نظام دوری و نظام ارزشیابی توصیفی به عنوان مکمل همدیگر باعث ایجاد فضای آرام و به دور از استرس برای دانش آموزان در مقطع ابتدایی می‌شود.

کد خبر 5993268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha