۲۴ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۱۹

معاون توسعه و بازرگانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبرداد؛

تولید ۲۸۰ هزار تن سیب‌زمینی مازاد بر نیاز در چهارمحال و بختیاری

تولید ۲۸۰ هزار تن سیب‌زمینی مازاد بر نیاز در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد-معاون توسعه و بازرگانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال زراعی جاری بالغ‌بر ۲۸۰ هزار تن سیب‌زمینی مازاد بر نیاز تولیدکنندگان این محصول در استان وجود داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز میرزایی امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در سال زراعی جاری بالغ‌بر ۲۸۰ هزار تن سیب‌زمینی مازاد بر نیاز تولیدکنندگان این محصول در استان وجود داشت که از این میزان ۱۲۰ هزار تن در استان و یا خارج از استان به فروش رسید.

معاون توسعه و بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: حدود ۶۰ تا ۷۰ هزار تن از سیب زمینی تولید شده در استان نیز نیاز بذری تولیدکنندگان این محصول است و در سال آینده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته حدود ۷۰ تا ۸۰ هزار تن از سیب زمینی تولید شده در چهارمحال و بختیاری تا پایان فروردین ماه سال ۱۴۰۳ مصرف خواهد شد.

میرزایی عنوان کرد: درمجموع با وجود تولید ۲۸۰ هزار تن سیب‌زمینی در چهارمحال و بختیاری طی سال زراعی جاری اما هیچ مشکلی در این زمنیه وجود ندارد و حدود ۸۰ هزار تن از این محصول که باقی می‌ماند تا پایان فروردین ماه سال آینده پاسخگوی نیاز استان خواهد بود.

کد خبر 5994071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha