۲۵ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۳۴

رییس پلیس راهور استان زنجان:

حمل و نقل عمومی در زنجان لنگ می‌زند

حمل و نقل عمومی در زنجان لنگ می‌زند

زنجان-رییس پلیس راهور استان زنجان با انتقاد از نبود پارکینگ در هسته مرکزی شهر زنجان گفت: حمل و نقل عمومی در زنجان لنگ می‌زند. 

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ سید حبیب موسوی، ظهر دوشنبه در نشست خبری با بیان اینکه مردم ترافیک را از چشم پلیس راهور می‌بینند، اظهار کرد: حل معضل ترافیک بر سه اصل استوار است که شامل مهندسی ترافیک، آموزش و اجرای مقررات می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خطای انسانی همواره وجود دارد، ابراز کرد: برای جبران این خطا باید راه ایمن و خودروی ایمن داشته باشیم؛ به عنوان مثال در نظر گرفتن شانه خاکی یا گاردریل برای جلوگیری از واژگونی خودرو از جمله اقدامات پیشگیرانه است.

رئیس پلیس راهور استان زنجان به ضرورت مهندسی ترافیک در هسته مرکزی زنجان تاکید کرد و افزود: در خیابان‌ها کاربری‌های مختلف مثل مراکز تجاری، ساختمان پزشکان، بانک‌ها و سایر موارد ایجاد شده اما پارکینگ تعبیه نشده و مراجعان مجبور به پارک دوبل در خیابان‌ها می‌شوند.

وی با بیان اینکه اصل آموزش در شهر زنجان مغفول واقع شده است، عنوان کرد: ۳۲ سازمان می‌توانند نقش آموزش برای کاربران حمل و نقل داشته باشند اما در این خصوص حتی یک مورد وظیفه‌ای انجام ندادند و حتی مسئولان اعتقادی به این موضوع ندارند.

موسوی تعداد جان باختگان کشور در مدت یک سال را ۱۹ هزار نفر برشمرد و گفت: نتیجه عدم آموزش را در سوانح رانندگی می‌بینیم و در واقع آموزش و فرهنگ‌سازی ما لنگ می‌زند و فقط به تعالیم آموزشگاه‌های رانندگی بسنده شده است.

وی تصریح کرد: تا زمانی که مردم تخلفات رانندگی را رذالت اخلاقی ندانند و و سه رأس مثلث ترافیک رعایت نشود، معضل عبور و مرور خواهیم داشت و و باید تخلفاتی مثل پارک دوبل یا سبقت غیرمجاز، رذیلت اخلاقی محسوب شود.

رئیس پلیس راهور استان زنجان با اشاره به اینکه در ۹ ماهه امسال ۹ هزار دستگاه توقیف شده و اعمال قانون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۷ درصد افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: برای روان‌سازی ترافیک مجبور به اعمال قانون هستیم اما این موضوع نارضایتی مردم از پلیس را در پی دارد.

استان زنجان به نسبت جمعیت، تعداد خودروی بیشتری از متوسط کشوری دارد

وی تعداد خودروهای موجود در استان زنجان را بیش از ۶۰۰ هزار دستگاه خواند و افزود: استان زنجان به نسبت جمعیت، تعداد خودروی بیشتری از متوسط کشوری دارد و در واقع به ازای هر دو نفر و حتی کمتر یک خودرو موجود است.

موسوی با بیان اینکه روزانه ۲۵۰ دستگاه خودرو در زنجان تعویض پلاک می‌شود، عنوان کرد: ۳۰۰ هزار دستگاه نیز موتور سیکلت داریم و باید برای ورود خودروی جدید خودروهای فرسوده را از چرخه حمل و نقل خارج کنیم.

وی با اشاره به اینکه حمل و نقل عمومی در زنجان لنگ می‌زند، تصریح کرد: آنچه که معضل ترافیک را برطرف می‌کند، اولویت دادن به حمل و نقل عمومی است و پلیس نیز کاروان آموزش راه‌اندازی کرده و در مدارس، مساجد، مجتمع‌های مسکونی و سایر موارد به بازآموزی قوانین راهنمایی و رانندگی می‌پردازد.

افزایش ۳۰۰ درصدی توقیف خودروهای فاقد پلاک در زنجان

رئیس پلیس راهور استان زنجان از افزایش ۳۰۰ درصدی توقیف خودروهای فاقد پلاک خبر داد و گفت: اواخر مهرماه دستگاه ساخت پلاک در زنجان نصب شد و با نوبت‌دهی پلاک در مدت یک ساعت آماده می‌شود.

وی با بیان اینکه زنجان از لحاظ اعمال قانون جزو استان‌های متوسط است و در جایگاه ۱۶ تا ۱۷ قرار دارد، یادآور شد: برآوردها نشان می‌دهد مردم زنجان در رعایت قوانین نسبت به میانگین کشوری عملکرد بهتری دارند و این امر متأثر از فرهنگ بالای مردم است.

موسوی در مورد آمار حوادث رانندگی اعلام کرد: تصادفات منجر به جرح در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴ درصد کاهش یافته و ۶ درصد کاهش مصدوم داشتیم.

وی با اشاره به اینکه تعداد متوفیان در صحنه تصادف نسبت به سال قبل تفاوت چندانی نکرده است، ادامه داد: تصادفات خسارتی ۵۰ درصد افزایش یافته است.

کد خبر 5995294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha