۲۵ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۵۰

کرملین:«فرمول صلح زلنسکی»،صرفا گفت‌وگو برای گفت‌وگو است

کرملین:«فرمول صلح زلنسکی»،صرفا گفت‌وگو برای گفت‌وگو است

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد:«فرمول صلح زلنسکی»، صرفا گفت‌وگو برای گفت‌وگو است؛ رایزنی درباره صلح دراوکراین بدون مشارکت روسیه فاقد هرگونه معنا و چشم‌انداز است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: مسکو خواهان حل و فصل مسالمت آمیز مساله اوکراین است؛ اما در شرایطی که غرب و کی یف تمایلی به آن ندارند، روسیه از طریق عملیات ویژه اهدافش را دنبال می کند. کی یف خود هرگونه مذاکره با مسکو را به صورت رسمی ممنوع کرد. این یک وضعیت پوچ و بیهوده برای کی یف به شمار می آید.

وی در این خصوص اضافه کرد: نشست فرمول صلح زلنسکی به دلیل عدم مشارکت روسیه در آن، صرفا گفتگو برای گفتگو است. رایزنی درباره صلح در اوکراین بدون مشارکت روسیه فاقد هرگونه معنا و چشم انداز است.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در این ارتباط ادامه داد: احتمال دیدار پوتین و وزیر خارجه کره شمالی منتفی نیست. روسیه در نظر دارد همکاری های خود را با کره شمالی در همه زمینه ها توسعه دهد؛ گفتگوها در همه سطوح ادامه خواهد یافت.

دیمیتری پسکوف در ادامه اضافه کرد: مسکو انتظار دارد مذاکرات ثمربخش و فشرده ای با هیات کره شمالی انجام شود.

این در حالیست که وزارت خارجه روسیه دیروز یکشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرده بود: یک هیات از کره شمالی برای دیدار و گفتگو با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه به مسکو سفر می کند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این ارتباط گفته بود که انتظار می رود یک هیات از کره شمالی به روسیه سفر کند و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه هم قرار است با این هیات دیدار و مذاکره داشته باشد.

از سوی دیگر، خبرگزاری رویترز به نقل از خبرگزاری دولتی کره شمالی (KCNA) دیروز یکشنبه خبر داه بود که وزیر خارجه کره شمالی به مسکو سفر می کند. «چو سون هوی» (Choe Son Hui) وزیر امور خارجه کره شمالی از امروز ۱۵ تا ۱۷ ژانویه (چهارشنبه) در روسیه خواهد بود. سفر «چو سون هوی» به دعوت سرگئی لاوروف همتای روسی او انجام شده است.

کد خبر 5995474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha