۲۵ دی ۱۴۰۲، ۱۸:۴۱

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد:

۲۹۲ خانه بهداشت کارگری در استان یزد فعالیت می‌کنند

۲۹۲ خانه بهداشت کارگری در استان یزد فعالیت می‌کنند

یزد- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد از فعالیت ۲۹۲ خانه بهداشت کارگری در استان یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا فلاحتی ظهر دوشنبه در مراسم بهره برداری از خانه بهداشت کارگری سگ آهن سورک اظهار کرد: به استناد ماده ۴۷ قانون کار، تأمین سلامت، بهداشت جسمی و روانی کارگران در هر شغلی که باشند و ارتقا سطح آن با ایجاد خانه‌های بهداشت کار در واحدهای تولیدی دنبال می‌شود.

وی افزود: در واحدهایی که تعداد کارگران آنها بیش از ۵۰۰ نفر است، نزدیک ۳۵ مرکز بهداشت کارگری در استان مشغول به ارائه خدمات بهداشتی هستند.

فلاحتی عنوان کرد: پیشگیری از حوادث و بیماری‌های ناشی از کار و حفاظت کارگران از خطراتی که سلامتی آنان را تهدید می‌کند، به کار گماردن کارگران به کاری که متناسب با استعداد جسمی و روانی آنان باشد و به عبارت دیگر تطبیق کار با کارگر و بالعکس از جمله وظایفی است که بر عهده مسؤولان این مراکز بهداشتی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد تاکید کرد: کارگران کارگاه باید حداقل سالی یک بار مورد معاینه پزشکی قرار گیرند و راه اندازی مراکز خدمات بهداشتی در واحدهای تولیدی ضروری است.

وی با اشاره به اینکه ۱۶۰ ایستگاه بهگر در واحدهای کوچک تولیدی نیز در استان یزد به کارگران خدمات بهداشتی ارائه می‌کنند، ادامه داد: مسؤول بهداشت واحد تولیدی باید نسبت به تمامی عوامل فیزیکی و شیمیایی و بیولوژیکی که ممکن است سلامت کارگران را مختل کند مانند گرد و غبار، بخارات و گازهای زیان آور، صدا، حرارت و … حساس باشد و وسایل مورد نیاز کارگران برای حفظ سلامتشان را در اختیار آنها قرار دهد و بر رعایت موارد بهداشتی توسط کارگران اصرار ورزد.

کد خبر 5995587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha