بالگردهای نظامی آمریکا به مناطق زلزله‌زده ژاپن اعزام می‌شوند

بالگردهای نظامی آمریکا به مناطق زلزله‌زده ژاپن اعزام می‌شوند

بالگردهای نظامی آمریکا مستقر در ژاپن به منظور کمک به تیم‌های امداد و نجات، به مناطق زلزله‌زده ساحل غربی ژاپن اعزام خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل رویترز، مینورو کیارا، وزیر دفاع ژاپن می‌گوید که بالگردهای نظامی آمریکا که در ژاپن مستقر هستند، به منظور کمک به اقدامات امداد و نجات، به مناطق زلزله‌زده در سواحل غربی این کشور اعزام می‌شوند.

کیارا گفته است که ژاپن از نیروهای آمریکایی به منظور ارسال و تحویل کمک‌های امدادی به مناطق زلزله‌زده، درخواست کمک کرده است زیرا نیروهای دفاع داخلی ژاپن در حال حاضر روی انتقال افراد تخلیه‌شده تمرکز کرده‌اند.

وی گفت: از فردا (چهارشنبه) نیروهای آمریکایی مستقر در ژاپن کالاها و کمک‌های امدادی را با بالگردهای یواچ -۶۰(UH-۶۰) را برای ارسال به قربانیان به فرودگاه نوتو منتقل خواهند کرد. آنها از پایگاه کوماتسوی نیروی هوایی ژاپن به عنوان مقر استفاده خواهند کرد.

نیروهای آمریکایی از جنگ جهانی دوم در ژاپن مستقر شده‌اند به طوری که در حال حاضر، بیشترین حضور نظامی واشنگتن در کشورهای جهان، به این کشور شرق آسیا اختصاص دارد.

در پی وقوع زلزله مرگبار اول ژانویه در ژاپن، بیش از ۲۲۰ نفر جان خود را از دست دادند و هزاران خانه، زیرساخت حیاتی از جمله جاده‌ها، پل‌ها و تاسیسات بندری تخریب و برق نواحی دورافتاده نیز قطع شده است.

مقامات ژاپن به نجات‌یافتگان این بلای طبیعی که اکثر آنها در کمپ‌های اضطراری اسکان یافته‌اند، درباره برودت هوا و یخ‌زدگی ناشی از بارش شدید برف در مناطق زلزله‌زده هشدار داده‌اند. زلزله شب سال نو میلادی در ژاپن، مرگبارترین زلزله این کشور از سال ۲۰۱۶ بود که در جریان آن ۲۷۶ نفر جان باختند.

کد خبر 5996211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha