۲۶ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۳۲

مدیرکل راهداری زنجان خبرداد؛

اختصاص ۱.۳هزار میلیارد تومان به راهداری زنجان در سفر رییس‌جمهور 

اختصاص ۱.۳هزار میلیارد تومان به راهداری زنجان در سفر رییس‌جمهور 

زنجان- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجان گفت: در سفر رییس جمهور به استان۴هزار میلیارد تومان برای حوزه راه مصوب شدکه ۱.۳ هزار میلیارد آن به راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر قزوینیان ظهر سه‌شنبه در نشست خبری اظهار کرد: ۱۵۱ کیلومتر از راه‌های اصلی و شریانی را آسفالت کردیم که این رقم دو برابر سال گذشته است و با توجه به مشکلات اقتصادی حجم قابل توجهی را به خود اختصاص می‌دهد.

وی به افتتاح ۱۵ کیلومتر افتتاح راه روستایی در دور سفر رئیس‌جمهور به استان زنجان اشاره کرد و گفت: همچنین ۲ باب راهدارخانه و نمازخانه به معماری ایرانی اسلامی را به بهره‌برداری رساندیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان ادامه داد: یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ارزش پروژه‌های افتتاحی امسال بودیم ولی در واقع بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کار انجام دادیم.

وی در مورد ساماندهی آزادراه زنجان – قزوین عنوان کرد: تلاش شد بخشی از خرابی‌های سطح جاده و آسفالت ترمیم شود و در حال حاضر رضایت نسبی حاصل شده و کار در سال آینده نیز ادامه می‌یابد.

قزوینیان با اشاره به اینکه مطالعات دقیقی توسط مشاوران برای شناسایی نقاط پر تصادف و بهسازی آن‌ها انجام و ممیزی جاده‌ها انجام می‌شود، یادآور شد: محورهای پر تصادف از جمله محور ترانزیت زنجان - میانه و ابهر - قیدار مطالعه شده و دلایل شناسایی و ساماندهی آن اولویت‌بندی می‌شود.

وی با بیان اینکه در چند سال گذشته ۹۷ نقطه شناسایی و رفع خطر شد، تصریح کرد: امسال توسط دستگاه‌هایی مثل پلیس معیارهایی برای شناسایی نقاط پرحادثه تعیین و بر اساس آن ۸ نقطه شناسایی شده که برخی از آن‌ها جزو مصوبات سفر قرار گرفت و از ۴ نقطه اولویت‌دار فعلاً یک نقطه اصلاح شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان در مورد افزایش تصادفات در محورهای مثل ابهر – قیدار خاطرنشان کرد: محور ابهر - قیدار جاده فرعی و کاملاً استاندارد است و مطالعه و طراحی برای سرعت مشخص و شرایط کوهستانی است.

وی افزود: بعد از روکش آسفالت و ایجاد سطح هموار در این محور سرعت افزایش و در نتیجه تصادفات نیز افزایش یافت و از طرف دیگر ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی و انجام اقدامات دیگر در محور ابهر - قیدار نیاز است.

قزوینیان در خصوص وضعیت آزادراه زنجان – تبریز عنوان کرد: آزادراه زنجان – تبریز برای تعمیر و نگهداری با بخش خصوصی مشارکت کرده بود و در سفر رئیس جمهور به استان آذربایجان شرقی مقرر شد آزادراه زنجان به تبریز از بخش خصوصی به دولتی واگذار شود اما هنوز این موضوع محقق نشده هر چند جلسات مختلفی در این راستا برگزار شده است.

وی راه را یکی از ارکان مهم زیرساختی و توسعه استان خواند و گفت: در دور سفر رئیس‌جمهور به زنجان بیشترین اعتبار معادل ۴ هزار میلیارد تومان برای حوزه راه مصوب شد که بیش از یک هزار و ۳۰۰ هزار میلیارد آن به راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان اختصاص دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان نصب روشنایی در ۵۰ نقطه از راه‌ها را از دیگر برکات این سفر برشمرد و افزود: افزایش روشنایی در تقاطع‌های اصلی و فرعی استان اقدامی خاص برای پیشگیری از تصادفات به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه در هشت ماهه امسال ۲۱۳ نفر در اثر سوانح رانندگی در محورهای برون‌شهری استان زنجان جان باختند، ابراز کرد: تعداد متوفیان تصادفات جاده‌ای نسبت به سال قبل ۱۳ درصد کاهش یافته است.

قزوینیان با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵۴ ماشین آلات سبک و سنگین در جاده‌های استان فعال است، اظهار کرد: متأسفانه عمر آنها بالای ۲۵ سال ثبت شده که ۹۰ دستگاه از آن‌ها تعمیر و بهسازی شده است.

کد خبر 5996241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha