۲۷ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۱۹

جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا - قطر

رکورد جدید عربستان در جام ‌ملت‌ها/ قطر برای شاهین‌ها خوش یمن است

رکورد جدید عربستان در جام ‌ملت‌ها/ قطر برای شاهین‌ها خوش یمن است

تیم ملی فوتبال عربستان با پیروزی مقابل عمان رکورد جدیدی را در کارنامه خود ثبت کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آخرین دیدار از دور اول مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا شامگاه سه شنبه بین دو تیم ملی فوتبال عربستان و عمان در ورزشگاه بین المللی خلیفه برگزار شد که این مسابقه با پیروزی دو بر یک به سود عربستان به پایان رسید. عبدالرحمن قریب و علی البولیحی در دقایق ۷۸ و ۹۰ + ۶ دو گل عربستانی‌ها را به ثمر رساندند تا اولین دیدار برای شاهین‌های سبز با برتری به پایان برسد.

تیم ملی فوتبال عربستان با این برد در گروه ششم خود در مسابقات قهرمانی آسیا با ۳ امتیاز با توجه به تفاضل گل از تایلند در رده دوم قرار گرفت.

عربستان با پیروزی مقابل عمان توانست به رکوردی تاریخی دست یابد که برای اولین بار در دو دوره متوالی در بازی افتتاحیه خود در جام ملت‌های آسیا کار خود را با پیروزی آغاز کرد. شاهین‌های سبز پوش در افتتاحیه جام ملت‌های سال ۲۰۱۹ با نتیجه ۴ بر ۰ مقابل کره شمالی کار خود را آغاز کرده بودند.

در مجموع پس از پایان تقابل عربستان مقابل عمان که با پیروزی عربستانی‌ها همراه بود، این کشور موفق به کسب ۴ پیروزی، ۴ تساوی و ۳ شکست در ۱۱ بازی افتتاحیه خود در جام ملت‌های آسیا شده است.

تیم ملی عربستان برای یازدهمین بار در تاریخ خود در جام ملت‌های آسیا شرکت می‌کند. اولین حضور شاهین‌های سبز در این مسابقات را به سال ۱۹۸۴ بر می‌گردد که بعد از آن در تمام ادوار جام ملت‌ها که قطر میزبان بوده، بازی‌های خود را با شکست آغاز نکرده است.

تیم ملی عربستان با ۳ عنوان قهرمانی در جام ملت‌های آسیا دومین تیم قهرمان جام ملت‌های آسیا است که به همراه ایران در رده دوم قرار دارد. تیم ملی فوتبال ژاپن با ۴ عنوان قهرمانی صدر نشین جدول قهرمانی جام ملت‌ها است.

کد خبر 5997004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha