السودانی در دیدار با دبیرکل ناتو:

خروج نیروهای ائتلاف بین‌المللی از عراق در دستور کار قرار گرفت

خروج نیروهای ائتلاف بین‌المللی از عراق در دستور کار قرار گرفت

نخست وزیر عراق در دیدار با دبیرکل ناتو اعلام کرد که موضوع پایان دادن به حضور نیروهای ائتلاف بین المللی در این کشور در دستور کار دولت قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق در جریان دیدار امروز خود با «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در حاشیه نشست اقتصادی دافوس تاکید کرد که دولت کشورش پایان دادن به حضور نیروهای ائتلاف بین المللی آمریکا در عراق را در دستور کار خود قرار داده است.

در جریان این دیدار السودانی به پیشرفت‌ها و دستاوردهای نیروهای عراقی و آمادگی کامل آنها برای محافظت از امنیت و ثبات کشور اشاره کرد.

در این دیدار بر اهمیت توافق بر سر گام‌های اجرایی در راستای پایان دادن به حضور نیروهای ائتلاف بین المللی از طریق گفتگوهای مشترک تاکید شد.

دبیرکل ناتو نیز از تلاش‌های دولت عراق در حمایت از عملکرد نیروهای امنیتی در راستای هدف قرار دادن عناصر تروریست و تقویت امنیت کشور قدردانی کرد.

این در حالی است که پارلمان عراق از زمان به شهادت رسیدن سردار سلیمانی به دست تروریست‌های آمریکایی در فرودگاه بغداد موضوع بیرون کردن نظامیان خارجی از این کشور را تصویب کرده بود اما این مصوبه تاکنون اجرایی نشده است.

همچنین حمله‌های ائتلاف آمریکا علیه مواضع نیروهای مقاومت در عراق باعث شده انتقادهای فراوانی در مجامع سیاسی این کشور به وجود آید؛ حمله‌هایی که طی دوره اخیر و با توجه به تحولات فلسطین شدت گرفته است.

کد خبر 5997142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha