۲۷ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۴۳

معاون هماهنگی توزیع توانیر:

ادارات باید الگوی مصرف انرژی داشته باشند

ادارات باید الگوی مصرف انرژی داشته باشند

زنجان-معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: ایجاد زبان مشترک برای مصرف بهینه صرفا در حوزه مشترکان نیست و این موضوع به بخش صنعت نیز تسری یابد و ادارات باید الگوی مصرف انرژی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا پیرپیران ظهر چهارشنبه در آیین اختتامیه نخستین جشنواره فیلم کوتاه خانه روشن با اشاره به تغییر رویکرد صنعت برق در خصوص رشد فزاینده مصرف برق و ایجاد ظرفیت‌های جدید نیروگاه و خطوط اظهار کرد: سال گذشته مصرف برق به حدود به ۶ درصد رسید که تأمین آن نیازمند احداث سالانه ۵ هزار مگاوات نیروگاه، پست و خطوط انتقال مربوطه است.

وی با بیان اینکه ایجاد نیروگاه‌های جدید علاوه بر هزینه‌های جاری، حداقل ۲۵۰ هزار میلیارد تومان بار مالی برای صنعت برق به همراه دارد، ابراز کرد: این نگاه طی ۲ سال گذشته تغییر پیدا کرده و صنعت برق از رشد غیرمنطقی مصرف پیروی نمی‌کند.

معاون هماهنگی توزیع توانیر با اشاره به اینکه ایجاد زبان مشترک برای مصرف بهینه صرفاً در حوزه مشترکان نیست و باید این موضوع به بخش صنعت نیز تسری یابد، خاطرنشان کرد: از طرفی مصرف برق در بخش اداری نیز باید کاهشی شود.

وی با تاکید بر مدیریت مصرف در بخش‌های مختلف خانگی، کشاورزی و صنعت تصریح کرد: با تغییر پمپ و شناور در بخش کشاورزی، تغییر الکتروموتورها در بخش صنعت و تغییر سامانه‌های سرمایشی در بخش خانگی می‌توان تا ۳۰ درصد از مصرف برق را کاهش داد.

پیرپیران با بیان اینکه از سال ۱۹۹۱ میلادی تا سال‌های اخیر شدت مصرف انرژی در جهان از باب تولید و ارائه خدمات ۷۰ درصد رشد داشته است، ادامه داد: این درحالی است که ما به ازای تولید یک واحد کالا در کشور ۶۰ درصد بیشتر نسبت به دنیا انرژی مصرف می‌کنیم.

وی با بیان اینکه برق گرانبهاترین انرژی جهان است، یادآور شد: برای تولید هر هزار مگاوات برق باید ۵۰۰ هزار میلیارد ریال هزینه شود که رقم بسیار بزرگی است.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توانیر نیز در این مراسم با بیان اینکه این شرکت در سال جاری پنج جشنواره را در حوزه‌های مختلف برگزار کرده است، اظهار کرد: حوزه کاریکاتور، قصه‌گویی، نمایش عروسکی، رسانه و برق و نخستین جشنواره فیلم کوتاه خانه روشن در از جمله این جشنواره‌ها است.

محمد علی اکبری زبان هنر را چشمه‌ای زاینده برای فرهنگسازی در بین آحاد مردم و تأثیرگذاری در مخاطبان دانست و گفت: باید از این ظرفیت برای تحقق اهداف در حوزه مصرف بهینه انرژی استفاده کرد.

کد خبر 5997334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha