۲۹ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۲۶

جام ملت های ۲۰۲۳ آسیا - قطر

احمدی: نباید اشتباه فردی داشته باشیم/ فرصت جوان سازی داریم

احمدی: نباید اشتباه فردی داشته باشیم/ فرصت جوان سازی داریم

دروازه بان اسبق تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه در دیدار برابر فلسطین اشتباه فردی در عملکرد بازیکنان دیده می شد، گفت: در بازی های پیش رو نباید اشتباهات بچه گانه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار خود در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ شامگاه جمعه ۲۹ دی در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه رو در روی تیم ملی هنگ کنگ قرار خواهد گرفت. ایران در دیدار اول خود به مصاف فلسطین رفت و موفق شد با نتیجه ۴ بر یک حریف خود را شکست دهد.پیروزی در این دیدار صعود ایران را به مرحله بعد قطعی خواهد کرد و در صورتی که هنگ کنگ نتواند از این بازی امتیازی به دست آورد خداحافظی زود هنگامی با کشور قطر خواهد داشت.

رحمان احمدی کارشناس فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در ارتباط با عملکرد تیم ملی در دیدارهای اخیر گفت: تیم ملی در بازی‌هایی که انجام داده عملکرد خوبی داشته و توانسته در اکثر آنها پیروز از زمین خارج شود که این مورد می‌تواند روحیه بازیکنان را افزایش دهد. در دیدار اول برابر فلسطین، چند اشتباه داشتیم که کاملاً طبیعی بود اما نباید این اشتباهات را در دیدارهای پیش رو مجدداً مرتکب شویم؛ در کل شرایط خوبی داشتیم و فکر می‌کنم هرچه جلوتر برویم کیفیت بازی تیم ملی بهتر می‌شود. البته در برخی دقایق فرصت‌هایی را به فلسطین دادیم که قطعاً کادر فنی تیم ملی ضعف‌ها را آنالیز می‌کند.

احمدی: نباید اشتباه فردی داشته باشیم/ فرصت جوان سازی داریم

روی اشتباه فردی در برابر فلسطین گل دریافت کردیم

او ادامه داد: هر بازی شرایط خودش را دارد و بازیکنان باید به این موضوع واقف باشند، چه در خط دفاع و چه در خط حمله باید منسجم باشیم و کمتر دچار اشتباهات فردی شویم گلی که فلسطین توانست به ایران بزند، روی اشتباه فردی بازیکنان تیم ما بود و اگر کمی با تمرکز بازی می‌کردیم حتی می‌توانستیم به گل‌های بیشتری هم دست یابیم. گلی که در دقیقه یک بازی به ثمر رساندیم توانست انگیزه بازیکنان فلسطین برای کسب نتیجه را کاهش دهد.

دروازه‌بان اسبق تیم ملی افزود: همه تیم‌ها با برنامه وارد مسابقات شده‌اند و نمی‌توان دیداری را آسان دانست. همانطور که ویتنام توانست دو گل بسیار خوب و زیبا وارد دروازه ژاپن کند در بازی با هنگ کنگ هم ما نباید خود را از پیش برنده بدانیم و برای تک تک دقایق بازی باید برنامه داشته باشیم. نکته‌ای که می‌توان به دور اول مسابقات اشاره کرد این است که اکثر تیم‌های مدعی نتوانستند بازی اول خود را بی نقص آغاز کنند و همه تیم‌ها دارای ایراداتی بودند.

احمدی: نباید اشتباه فردی داشته باشیم/ فرصت جوان سازی داریم

فرصت برای جوان سازی در تیم ملی داریم

احمدی در ارتباط با میانگین سنی بالای تیم ملی خاطر نشان کرد: ما اکنون باید تمام تمرکزمان روی دیدارهای جام ملت‌ها باشد و سراغ حاشیه‌ها نرویم؛ پس از جام ملت‌ها فرصت مناسبی تا برگزاری رقابت‌های جام جهانی داریم و کم کم بازیکنان جوان می‌توانند در دیدارهای دوستانه به کار گرفته شوند تا تعویض نسل صورت گیرد. با توجه به اینکه مربیان خوبی کادر فنی تیم ملی را تشکیل می‌دهد بنابراین ما می‌توانیم تا جام جهانی ۲۰۲۶ تیم جوان و خوبی را روانه مسابقات کنیم تا از این بابت هم مشکلی نداشته باشیم.

او در پایان گفت: مهم آمادگی بدنی بازیکنان است و نباید به سن آنها توجه کرد؛ بازیکنی که می‌تواند تا ۳۶ سالگی بازی کند و عملکرد بسیار خوبی هم دارد چرا به تیم ملی دعوت نشود؟ در بیشتر مواقع بازیکنان مُسِن تر از بازیکنان جوان دارای آمادگی بدنی بالاتری هستند که در تیم ملی ایران هم چنین چیزی حکم فرما است.

کد خبر 5997394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha