نیویورک تایمز: تنها در خان‌یونس ۱۶۰ کیلومتر تونل وجود دارد!

نیویورک تایمز: تنها در خان‌یونس ۱۶۰ کیلومتر تونل وجود دارد!

یک روزنامه آمریکایی امروز در گزارشی از شگفتی مقامات ارشد ارتش رژیم صهیونیستی از طول تونل‌های حماس در نوار غزه، پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه نیویورک تایمز امروز در گزارشی عنوان کرد که اگر مقامات ارشد ارتش رژیم صهیونیستی ماه دسامبر گذشته فکر می‌کردند طول تونل‌های غزه ۴۰۰ کیلومتر است، اکنون برآوردها حاکی از آن است که این شبکه تونل‌های حماس ۵۶۰ تا ۷۲۰ کیلومتر امتداد یافته و بیش از ۵۷۰۰ دهانه و خروجی برای این تونل‌ها وجود دارد.

این روزنامه افزود تخمین مقامات اسرائیلی حاکی از آن است که تنها در شهر خان یونس ۱۶۰ کیلومتر تونل وجود دارد.

روز گذشته نیز منابع غربی از غافلگیری صهیونیست‌ها از عمق و کیفیت تونل‌های حماس در غزه خبر داده بودند. مسؤولان آمریکایی و اسرائیلی در این باره گفته اند که وسعت، عمق و کیفیت تونل‌های ساخته شده حماس در نوار غزه ما را شگفت زده کرده است. آن‌ها همچنین تاکید کردند که حماس برای ساخت این تونل‌ها از مواد و مصالحی استفاده کرده که تل‌آویو را کاملاً شگفت زده و متعجب کرده است.

مسؤولان آمریکایی و اسرائیلی عنوان کردند که برآورد ما این است تونل‌های حماس ۳۵۰ تا ۴۵۰ مایل امتداد دارد. آن‌ها بیان کردند: برآورد ما این است که حدود ۵۷۰۰ دهانه تونل جداگانه وجود دارد که به شبکه تونل‌ها در غزه منتهی می‌شود.

کد خبر 5997551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha