۲۹ دی ۱۴۰۲، ۱۸:۱۷

معاون وزارت بهداشت:

۴۴.۵ میلیون ایرانی در پویش ملی «سلامت» شرکت کردند

۴۴.۵ میلیون ایرانی در پویش ملی «سلامت» شرکت کردند

اهواز- معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تعداد ۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر تاکنون در پویش ملی «سلامت» در کشور شرکت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین فرشیدی ظهر امروز جمعه در نشست بررسی عملکرد مرکز بهداشت استان خوزستان در جمع خبرنگاران تصریح کرد: تاکنون ۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در کشور در پویش ملی سلامت، غربالگری پرفشاری خون و دیابت شرکت کردند.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی اهواز در برنامه پویش ملی سلامت و برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع به عنوان یکی از دانشگاه‌های اصلی آموزش پزشکی کشور و یکی از دانشگاه‌هایی که در بخش سلامت تأثیرگذاری بسیار مهم و مؤثری در کشور را به خود اختصاص داده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی اهواز یکی از دانشگاه‌هایی است که بالای ۷۰ درصد از جمعیت را که ما به عنوان هدف در نظر گرفته بودیم، عبور کرده است.

وی گفت: با وجود عزم دولت برای کاهش پرداخت از جیب و افزایش استانداردهای ارائه خدمات سلامت در کنار ارائه خدمات مراقبتی و پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر و آموزش و ارتقای سلامت، گام‌های مؤثری در کاهش مرگ‌ومیر و از کار افتادگی برداشته می‌شود.

کد خبر 5998769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha