۳۰ دی ۱۴۰۲، ۲۰:۰۹

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان:

۲۶۰ میلیارد تومان پروژه در محلات حاشیه شهر سنندج اجرا می‌شود

۲۶۰ میلیارد تومان پروژه در محلات حاشیه شهر سنندج اجرا می‌شود

سنندج_ رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان گفت: ۲۷ پروژه با اعتبار بالغ بر ۲۶۰ میلیارد تومان در محلات حاشیه شهر سنندج اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر محمدی عصر شنبه در دهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان با اشاره به نرخ بیکاری کشور در فصل پاییز ۱۴۰۲ اظهار کرد: متوسط نرخ بیکاری کشور در پاییز امسال به ۷.۶ درصد رسید.

وی با بیان اینکه متوسط نرخ بیکاری کردستان در فصل پاییز ۹.۸ درصد بود، افزود: این رقم نسبت به پاییز سال قبل کاهش داشته است.

محمدی یادآور شد: بیشترین میزان کاهش نرخ بیکاری در کشور مربوط به استان کردستان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان همچنین با اشاره به اعتبارات هزینه‌ای استان در سال گذشته بیان کرد: سال ۱۴۰۱ در بخش اعتبارات هزینه‌ای با کسری حقوق مواجه شدیم و توانستیم کسری حقوق را با مکاتبات و پیگیری‌ها و مدیریتی امسال تأمین کنیم.

محمدی خاطرنشان کرد: اعتبارات هزینه‌ای امسال به طور مطلوب مدیریت شد و در بخش دریافت یک درصد از فروش معادن و اخذ مالیات عملکردی از واحدهای بزرگ هم اقدامات مثمر ثمری انجام شده و سه واحد بزرگ استان تعامل خوبی در این راستا با ما داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای مدیریت بحث‌های مختلف استان است، اضافه کرد: انتظار می‌رود همه دستگاه‌ها در اسرع وقت مکاتبات را پاسخ دهند.

وی اضافه کرد: مالکیت فعلی ساختمان انبار غله در سنندج راه و شهرسازی است و با تخصیص اعتبارات به مجتمعی برای کمک به توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و خانواده‌های بی‌بضاعت تبدیل می‌شود.

محمدی اضافه کرد: رهاسازی ماهی در سدهایی که مصرف شرب دارند در این جلسه مطرح شده و می‌تواند کمک حالی برای بهبود کیفی شود و باید مصوبه به لحاظ قانونی مطابقت داده شود.

وی به بند ب تبصره قانون بودجه بودجه سال ۱۴۰۲ پرداخت و اضافه کرد: ۳۰ درصد مالیات در محلات حاشیه اسکان غیررسمی هزینه شود که در این راستا ۲۷ پروژه با اعتبار بالغ بر ۲۶۰ میلیارد تومان تصویب شد که در راستای خدمت به مردم حاشیه شهر انجام می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان به الحاق اراضی ۷۰ هکتاری ارتش در راستای نهضت ملی مسکن پرداخت و گفت: بزودی کارهای اجرایی این طرح نیز انجام می‌شود.

کد خبر 5999779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha