۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۰۲

معاون هنری اداره کل ارشاد همدان:

شب‌های موسیقی هگمتانه به شهر همدان رسید

شب‌های موسیقی هگمتانه به شهر همدان رسید

همدان-معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: رویداد شب های موسیقی هگمتانه در شهر همدان از دوم بهمن آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی فیض منش با بیان اینکه تمام شهرستان‌ها متقاضی اجرای این موسیقی هستند، افزود: از ویژگی‌های این جشنواره توجه ویژه به موسیقی اصیل ایرانی و اشعار حافظ و سعدی است که ریشه‌های تمدن ما هستند و برگزاری کارگاه‌های موسیقی با اساتید بزرگ و حضور استاد شفیعی کدکنی که از قله‌های بزرگ تمدنی و فرهنگی ایران زمین است و کارگاه فلسفه هنر، تلفیق شعر و موسیقی، یادنامه عارف قزوینی که در آرامگاه بوعلی سینا در کنار مقبره عارف قزوینی برگزارمی‌شود در کنار آن نمایشگاهی از سازهای موسیقی داریم.

وی گفت: به همت انجمن موسیقی، در این جشنواره، کافه هنر تدارک دیده شده که این کافه از دوشنبه ۲ بهمن آغاز می‌شود و تا پنجشنبه ۵ بهمن ماه شاهد اجراهای مختلف در شهرستان همدان خواهیم بود و نمایشگاه و غرفه محصولات فرهنگی را در کنار این اجرا خواهیم داشت که شهرداری و میراث فرهنگی همکاری خوبی در این عرصه داشتند.

گفتنی است؛ دومین جشنواره شبهای موسیقی هگمتانه به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان و انجمن موسیقی استان همدان از ۲۹ دی ماه تا ۵ بهمن ماه ۱۴۰۲ در استان همدان در حال برگزاری است.

کد خبر 6000494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha