۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۵۸

اینفانتینو علیه نژادپرستی و اتفاقاتی که در فوتبال اروپا رخ داد

اینفانتینو علیه نژادپرستی و اتفاقاتی که در فوتبال اروپا رخ داد

رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال به نژادپرستی در فوتبال اروپا واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار مهر، در هفته بیست‌ویکم سری آ ایتالیا تیم‌های میلان و اودینزه به مصاف هم رفتند که در اواسط نیمه اول این دیدار هواداران اودینزه پس از گل اول میلان، به «مایک منیان» توهین نژادپرستی کردند که ناراحت شدید سنگربان روسونری را به همراه داشت. در پی این اتفاق، منیان تصمیم به ترک زمین گرفت و بازی حدود ۶ دقیقه متوقف شد.

در بازی «کاونتری سیتی» و «شفیلد ونزدی» در فوتبال انگلیس هم «کیسی پالمر» از کاونتری مورد توهین نژادپرستانه یکی از هواداران میزبان قرار گرفت.

رییس فیفا در واکنش به این اتفاقات با انتشار بیانیه‌ای در صفحه شخصی خود نوشت: حوادثی که روز شنبه در ایتالیا و انگلیس رخ داد نفرت برانگیز و غیرقابل قبول است. در فوتبال هیچ جایی برای نژادپرستی وجود ندارد و بازیکنانی که روز شنبه مورد توهین‌های نژادپرستانه قرار گرفتند از حمایت کامل من برخوردارند. مسوولان باید آموزش‌ها را در مدارس آغاز کنند تا نسل‌های آینده بدانند که نژادپرستی بخشی از فوتبال و جامعه آینده ما نیست.

او در ادامه نوشت: ما باید برای تیم‌هایی که مرتکب نژادپرستی می‌شوند جریمه‌های خودکار وضع کنیم. فوتبال و فیفا همبستگی کامل خود را با قربانیان نژادپرستی اعلام می‌کند. یک بار برای همیشه: نه به نژادپرستی، نه به تبعیض.

کد خبر 6000712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha