۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۳۷

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

کشاورزان به لزوم مبارزه با عوامل خسارت‌زا ترغیب شوند

کشاورزان به لزوم مبارزه با عوامل خسارت‌زا ترغیب شوند

سنندج_مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی کردستان گفت:کارشناسان مجرب،کشاورزان را نسبت به لزوم مبارزه با عوامل خسارت‌زا، تعمیر و سرویس سمپاش‌ها،تدارک سموم لازم به‌ویژه علف‌کش‌ها و غیره توجیه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر عزیزیان صبح سه شنبه در جلسه ستاد گیاە پزشکی شهرستان بیجار با اشاره به شرایط آب و هوایی حادث در سال زراعی جاری از جمله افزایش دما، بروز طغیان و عوامل خسارت زا را تا سه هفته قبل از موعد محتمل عنوان کرد.

وی گفت: تاکید بر لزوم هماهنگی و برنامه‌ریزی برای مبارزه با آفت سن مضر غلات و علف‌های هرز مزارع گندم و جو از جمله علف هرز خردل برگ مومی از هم اکنون ضروری است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی اذعان کرد: باید از هم‌اکنون کلاس‌های ترویجی آموزشی در تمامی مراکز جهاد کشاورزی شهرستان در خصوص مواجه با این موارد برگزار شود.

عزیزیان بیان کرد: با توجه به کمبود نیرو در شهرستان و مراکز جهاد کشاورزی لازم است از فضای مجازی بهره گرفت.

وی تصریح کرد: همچنین کلیه مسئولین مراکز و کارشناسان مجرب شهرستان و همچنین کشاورزان پیشرو در کلیپ‌های کوتاه دو دقیقه‌ای, کشاورزان را نسبت به لزوم مبارزه با عوامل خسارت زا, تعمیر و سرویس سمپاش‌ها, تدارک سموم لازم بالاخص علفکش‌ها و … توجیه و ترغیب کنند.

وی عنوان کرد: با اشاره به افزایش دما و کاهش بارندگی در سال زراعی جاری برنامه ریزی لازم در خصوص مدیریت و کنترل عوامل خسارت زای گیاهی ضروری است.

گفتنی است؛ این جلسه با حضور معاون تولیدات گیاهی سازمان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیجار، مدیر حفظ نباتات، مدیر زراعت، مدیر مکانیزاسیون استان، نماینده ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در طرح جهش تولید، دبیر نظام صنفی کارهای کشاورزی شهرستان و مسؤولان تولیدات گیاهی و مراکز آن شهرستان برگزار شد.

کد خبر 6002324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha