۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۴۴

جوزف بورل:

رویکرد اروپا درباره جنگ اوکراین باید تغییر کند

رویکرد اروپا درباره جنگ اوکراین باید تغییر کند

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد کشورهای این اتحادیه در طول جنگ اوکراین با روسیه نزدیک به ۴۰ هزار نظامی اوکراینی را آموزش دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «جوزف بورل» مسووول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار یادداشتی در روزنامه اسپانیایی «ال‌پائیس» اعلام کرد که اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن در طول‌ ماه‌های گذشته در جنگ اوکراین با روسیه، به ارزش ۳۰ میلیارد یورو مهمات و سلاح را در اختیار کی‌یف قرار داده و افزون بر این نزدیک به ۴۰ نظامی اوکراینی را آموزش داده است.

وی دراین‌باره گفت: اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن حمایت اقتصادی، بشردوستانه و نظامی بی‌سابقه‌ای را ارائه کرده‌اند و مهمات و تسلیحات به ارزش تقریباً ۳۰ میلیارد یورو را به اوکراین ارائه کرده و تقریباً ۴۰ هزار سرباز اوکراینی را در قلمرو اتحادیه آموزش داده‌اند.

به گفته بورل جنگ اوکراین «اتحاد ترانس‌آتلانتیک» را تقویت کرد.

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه افزود: با این حال، ما اغلب برای تحویل تسلیحات لازم به اوکراین بسیار کند بوده‌ایم و تنها زمانی عمل کرده‌ایم که به نظر می‌رسید روسیه می‌تواند به جلو حرکت کند. با نگاهی به آینده، ما به یک تغییر رویکرد نیاز داریم: ما باید از حمایت از اوکراین «تا زمانی که لازم است» به تعهد به «هر کاری که برای رسیدن به پیروزی نیاز است» حرکت کنیم.»

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، در آخرین اجلاس سران اتحادیه اروپا در بروکسل که از ۱۴ تا ۱۵ دسامبر در بروکسل برگزار شد، اصلاحیه های پیشنهادی بودجه ۲۰۲۴-۲۰۲۷ اتحادیه اروپا را که ۵۰ میلیارد یورو در اختیار اوکراین قرار می داد، مسدود کرد. مجارستان پیشنهاد کرد که به طور تدریجی، سالانه و با کنترل دقیق بر مخارج، به کیف کمک مالی ارائه کند. بوداپست همچنین خواستار استفاده از منابع مالی خارج از بودجه به جای گرفتن وام های مشترک شد.

کد خبر 6002691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      0 0
      چهل و پنج سال تحریم های بین المللی ظالمانه علیه ایران براه انداختند نتیجه ای جز بی اعتمادی روز افزون بین مردم ایران و غرب نداشته تحریم هیچ اثری ندارد غرب باید واقع بین باشد