۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۰۱

معاون استانداری ایلام:

شهر ایلام پایلوت نهضت نان کامل می‌شود

شهر ایلام پایلوت نهضت نان کامل می‌شود

ایلام-معاون امور اقتصادی استانداری ایلام گفت: شهر ایلام پایلوت نهضت نان کامل می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، شهریار عباسی عصر چهارشنبه در نشست کمیته پیگیری و اجرای نهضت نان کامل در استان ایلام با بیان اینکه شهر ایلام پایلوت نهضت نان کامل می‌شود اظهار داشت: تولید نان کامل (دارای سبوس بالا) به عنوان یکی از مطالبات اساسی همواره نقش مهمی در سلامت مردم داشته که ضرورت دارد همه دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط جهت فراگیر کردن طرح نهضت احیای نان کامل همکاری و همراهی لازم را داشته باشند.

وی با تاکید بر تشکیل قرارگاه نان کامل، گسترش نانوایی‌های عرضه کننده نان کامل و تشویق مردم به استفاده از این نوع نان، خواستار برنامه ریزی هدفمند به منظور ارتقاء سلامت عمومی مردم و کاهش میزان شیوع بیماری‌های گوارشی در استان شد.

عباسی با بیان اینکه نهضت احیای نان کامل یک طرح جدید است و باید حساسیت‌های لازم در این خصوص و اجرایی کردن این مهم به کار گرفته شود، یادآور شد: کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با توجه به اهمیت نان کامل و نقش آن در سلامتی افراد جامعه، مصوبه‌ای را مبنی بر تولید نان کامل ابلاغ کرده است که باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی بیان کرد: در کنار آموزش‌های لازم به نانوایی‌هایی که اقدام به پخت نان کامل می‌کنند، احصا مشکلات و بررسی قیمت‌ها هم ضرورت دارد.

عباسی همکاری همه دستگاه‌ها و نهادی ذی ربط را یکی از عواملی مهم فراگیر کردن طرح نهضت احیای نان کامل در استان عنوان کرد و گفت: با توجه به اهمیت نهضت احیای نان کامل در کشور، ضرورت دارد شهرایلام به عنوان پایلوت آموزش پخت نان انتخاب و زمینه‌های اجرایی آن فراهم آید.

کد خبر 6003946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha