۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۵۳

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس خبر داد؛

استقبال ۷۰ درصدی نوجوانان و جوانان از آیین اعتکاف امسال در فارس

استقبال ۷۰ درصدی نوجوانان و جوانان از آیین اعتکاف امسال در فارس

شیراز - مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس گفت: مراسم اعتکاف امسال در استان فارس با بیشترین استقبال از سوی جوانان و نوجوانان همراه شد و ۷۰ درصد معتکفان استان جوان و نوجوان هستند.

حسن قانع در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در خصوص جزئیات و آمار شرکت کنندگان در مراسم اعتکاف امسال در استان فارس گفت: جهت شرکت در این آئین ۴۹۰ مسجد شامل ۱۲۵ مسجد در شهر شیراز و ۳۶۵ مسجد در دیگر شهرستان‌های استان فارس ثبت نام اولیه را انجام داده اما در نهایت و پس از افزوده شدن تعدادی دیگر از مساجد به آئین امسال، ۵۵۰ مسجد میزبان مراسم اعتکاف امسال شدند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه جمعیت شرکت کنندگان در مراسم اعتکاف امسال بالغ بر ۴۳,۰۰۰ نفر است افزود: در قسمت اعتکاف دانش‌آموزی نیز تعداد ۲۵ مسجد که ۱۵ تای آن در شیراز و مابقی در دیگر شهرهای استان بودند اعلام آمادگی کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس افزود: امسال بیشترین رده سنی شرکت کننده در اعتکاف استان فارس، نوجوانان و جوانان هستند که این مساله نشانگر پیوند نسل‌های جدید پس از انقلاب با این آئین و علاقه و ارادت مردم به ارزش‌های الهی و دینی است.

حجت الاسلام و المسلمین قانع در پایان گفت: بر اساس اطلاعاتی که از ثبت‌نام مسؤولین اجرای مراسم اعتکاف در مساجد به دست آمده، ۷۰ درصد جمعیت شرکت کنندگان در مراسم اعتکاف امسال از میان جوانان و نوجوانان بوده و ۳۰ درصد باقیمانده از میانسالان و کهنسالان هستند و اجتماع بزرگ دانش آموز ی با شرکت ۷۰۰۰ نفر دانش‌آموز نیز متعلق به کانون فرهنگی رهپویان وصال در مسجد جامع شهدا شیراز است.

کد خبر 6004582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      0 0
      خدایا به حق بزرگیت مواظب جوانان باش ایناافریده خودت هستن مسول محترم خدارادرنظربگیرید به یاری جوانان برسید بچه های این مملکت رها نکنید خدایا فقط خودت یارشون باش