۸ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۱۱

حمایت از برنامه سازمان لیگ؛

مربی والیبال: فدراسیون در انتخاب سرمربی تیم ملی عجله نکند

مربی والیبال: فدراسیون در انتخاب سرمربی تیم ملی عجله نکند

سرمربی تیم شهرداری ارومیه با تایید تصمیم سازمان لیگ مبنی بر برگزاری دو از سه مسابقه در پلی آف، گفت که بهتر است فدراسیون در انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال ایران عجله نکند.

عبدالرضا علیزاده سرمربی شهرداری ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره وضعیت تیم شهرداری ارومیه در لیگ برتر والیبال گفت: از روزی که هدایت تیم شهرداری ارومیه به من سپرده شد قول دادم شرایط تیم را تغییر دهم، خدا را شکر این اتفاق رخ داد. در دور برگشت تیم بازی به بازی بهتر شد. در بازی مقابل گیتی پسند به دلیل مصدومیت چند بازیکن، بد بازی کردیم و شکست خوردیم، اما در بازی مقابل هورسان رامسر بازیکنان با تمام وجود تلاش و شکست قبلی را جبران کردند.

وی گفت: در بازی با هورسان دریافت و سرویس‌های خوبی داشتیم و همین دو عامل باعث پیروزی ما شد. خدا را شکر شرایط در دور برگشت بسیار تغییر کرده و همه بازیکنان با یکدیگر همدل شدند تا نتیجه بهتری کسب کنند. بازیکنان هم تاکتیک پذیر هستند و ما هم تمرینات خوبی برای آن‌ها در نظر گرفتیم. خدا را شکر با همین شرایط خوب نتیجه گرفتیم و امیدوارم ادامه پیدا کند.

سرمربی تیم شهرداری ارومیه در مورد کیفیت لیگ برتر گفت: کیفیت لیگ برتر امسال به نسبت خوب است، بازیکنان جوان در تیم‌ها بازی می‌کنند و والیبال در حال تغییر نسل است، اما کیفیت لیگ را پشت خط زن‌ها بالا می‌برند، ولی چهار تا از پشت خط زن‌های والیبال ایران امسال در لیگ بازی نمی‌کنند، قطعاً اگر این نفرات و همچنین لژیونرها در لیگ بازی می‌کردند به مراتب کیفیت خیلی بهتر از این بود. با این حال نسبت به سال‌های قبل من حس می‌کردم کیفیت لیگ پایین آمده اما با بازیکنان جوانی که در تیم‌ها بازی می‌کنند شرایط کمی فرق کرده و خوب پیش می‌رود.

علیزاده همچنین با اشاره به تصمیم سازمان لیگ و برگزاری دو مسابقه از سه مسابقه در فینال پلی‌آف گفت: در چند سال گذشته مرحله پلی‌آف به صورت دو از سه مسابقه برگزار می‌شود و تنها یکی دو سال به صورت تک بازی برگزار شد. به نظرم برگزاری دو از سه مسابقه مقبول است به این خاطر که شاید در تک بازی بحث شانس به وجود بیاید و حق به حقدار نرسد اما زمانی که دو از سه مسابقه برگزار شود دیگر شاهد اتفاقات شانسی نخواهیم بود.

سرمربی تیم شهرداری ارومیه تأکید کرد: به نظرم طولانی بودن لیگ تا فروردین ۱۴۰۳ هم اتفاق بسیار خوبی است، بیشتر بازیکنان درگیر مسابقات لیگ هستند. بازیکنان در تمامی رده‌های سنی و حتی نوجوانان و جوانان در لیگ بازی می‌کنند و همین موضوع باعث می‌شود آن‌ها آماده باشند و به تیم‌های ملی کمک بزرگی می‌شود.

وی در مورد شرایط تیم ملی والیبال و بلاتکلیفی در انتخاب سرمربی گفت: شرایط در تیم ملی خیلی سخت شده است، من در یک مقطعی کنار عطایی بودم که متأسفانه یک سری اتفاقات افتاد که قصد ورود به آن‌ها را ندارم ولی عطایی هم مقصر تمام اتفاقات نبود و باید حقیقت را گفت. باید تکلیف سرمربی والیبال مشخص شود تا دوباره تیم به روزهای اوج خود برسد. مردم با ورزش زندگی می‌کنند و نسبت به برد و باخت‌های این تیم واکنش نشان می‌دهند. نباید عجله کنیم و باید مربی بزرگی انتخاب کنیم.

مربی والیبال:فدراسیون در انتخاب سرمربی تیم ملی عجله نکند

سرمربی شهرداری ارومیه عنوان کرد: مسئولان فدراسیون نباید عجله کنند و مقطعی هم تصمیم نگیرند. باید بهترین مربی انتخاب شود که حداقل تا ۱۰ سال دیگر والیبال همچنین در شرایط ایده‌آل قرار بگیرد. البته برخی معتقدند زمان از دست رفته است، اما اگر همین امروز هم سرمربی انتخاب شود مگر اردوی تیم ملی برگزار می‌شود که بگوییم زمان را از دست دادیم؟ سرمربی تیم قطعاً تا پایان لیگ اردوی برگزار نمی‌کند بنابراین این اتفاق یک ماه دیگر هم رخ بدهد مشکلی ایجاد نمی‌کند.

علیزاده تأکید کرد: البته که وزارت ورزش باید به فدراسیون والیبال توجه بیشتر داشته باشند و در هزینه‌های جذب سرمربی به آن‌ها کمک کند. باید برای بازیکن و مربی هزینه کرد و امکانات در اختیار آن‌ها گذاشت. درست است که بازیکنان سربازان کشور و در اختیار تیم ملی هستند اما دست خالی نمی‌توان از آن‌ها توقع داشت. الان فدراسیون باید امکانات مناسب را در اختیار مربی و بازیکنان قرار دهد تا نتیجه خوب هم رقم بخورد.

وی در مورد بازی با ایفاسرام اردکان گفت: امروز با تیم ایفاسرام اردکان در ارومیه بازی داریم، ایفاسرام تیم خوبی است و هم اکنون در جایگاه سوم است، از سال گذشته در لیگ برتر است و بازیکنان خوبی دارد. اما در ارومیه شرایط فرق می‌کند و امیدوارم با کمک هواداران بتوانیم بازی خوبی ارائه دهیم.

علیزاده در واکنش به انتقادهای موسوی در رابطه با طولانی بودن لیگ تا فروردین ۱۴۰۳ گفت: موسوی بازیکن بزرگی است و به عنوان کاپیتان در تیم ملی حضور دارد. اما به نظرم وقتی ۱۵ تا ۲۰ روز بازیکن بعد از لیگ استراحت کند از آمادگی دور می‌شود و نیاز است که سه ماه دیگر دوباره تمرین کند تا به اوج آمادگی برسد. بنابراین برگزاری بازی در نوروز و حضور در مسابقات لیگ به سود همه بازیکن‌هاست.

کد خبر 6005598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha