۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۳۱

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

۴ جشنواره ملی هنری فجر در مازندران برگزار می شود

۴ جشنواره ملی هنری فجر در مازندران برگزار می شود

ساری- معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: چهار جشنواره ملی همزمان با گرامیداشت دهه فجر در استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد روحی پیش ازظهر شنبه در نشست با خبرنگاران ایجاد خانه سرود را از برنامه‌های اداره کل بیان کرد و افزود: این طرح می‌تواند تأثیرگذاری زیادی داشته باشد.

وی از راه اندازی کمیته هنر و هنرمندان ستاد گرامیداشت دهه فجر در استان خبر داد و گفت: موضوع هنر بسیار اهمیت دارد زیرا معاندان از همین ابزار برای افتراق بین مردم و حاکمیت استفاده می‌کنند و ما باید از آن برای همگرایی و وحدت بین نسل‌های مختلف جامعه بهره بریم.

وی برپایی جشنواره‌های تخصصی فرهنگی و هنری را از مهمترین برنامه‌ها ذکر کرد و گفت: امسال ۲۲ فیلم در بخش سودای سیمرغ رقابت می‌کنند و این رویداد امسال در سینما سپهر ساری نیز برپا و فیلم‌ها اکران می‌شود.

روحی با عنوان اینکه همچنین جشنواره ملی موسیقی فجر در آمل برگزار می‌شود، گفت: برای اولین بار، همه گرایش‌های موسیقیایی استان در جشنواره گردهم آمدند و اجرای ارکستر دماوند، موسیقی نواحی مازندران، اجراهای ارکسترال، موسیقی پاپ در این این جشنواره اکران می‌شود.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرای سرود را در جشنواره موسیقی فجر از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد و گفت: جشنواره هنرهای تجسمی فجر نیز در شهر نور برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: جشنواره مد و لباس فجر نیز همزمان با دهه فجر در شهرستان نوشهر و از ۲۳ تا ۳۰ بهمن برگزار می‌شود.

وی برپایی ایستگاه‌های نقاشی، برپایی نمایشگاه عکس راهپیمایی ۲۲ بهمن، سکانس حماسه و پخش آثار انقلاب اسلامی، برپایی بازارچه‌های سنتی در معابر و مراکز شهرستان‌ها را از دیگر برنامه‌ها برشمرد.

کد خبر 6005698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha