۸ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۴۳

همزمان با ورود سامانه کم فشار بارشی؛

اعلام هشدار نارنجی هواشناسی در استان سمنان/ بارش‌ها آغاز شد

اعلام هشدار نارنجی هواشناسی در استان سمنان/ بارش‌ها آغاز شد

سمنان- همزمان با ورود سامانه کم فشار بارشی اداره کل هواشناسی استان سمنان هشدار نارنجی را شامل برف و باران شدید تا ۲۴ ساعت آینده اعلام کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که سامانه کم فشار بارشی وارد استان سمنان شده و تا پایان روز دوشنبه نیز در این استان فعالیت خواهد داشت. عمده فعالیت این سامانه کم فشار بارشی در بخش‌های شمالی استان سمنان خواهد بود اما شدت تأثیر این سامانه تا حدی است که هواشناسی هشدار نارنجی را صادر کرده است.

هشدار نارنجی تا اواخر روز دوشنبه در استان سمنان پابرجا است و بارش برف و باران، کولاک، کاهش دمای هوا و کاهش دید را شامل می‌شود.

هواشناسی اعلام کرده که دمای هوا در استان سمنان نیز بین چهار الی هشت درجه کمتر خواهد شد در هشدار هواشناسی همچنین امکان بارش برف و باران و کولاک به ویژه در جاده‌ها و مناطق مرتفع استان ذکر شده است.

اختلال در تردد در محورها به خصوص محورهای کوهستانی از دیگر موضوعاتی است که در این هشدار ذکر شده است. پلیس راه همچنین از تردد خودروها بدون زنجیر چرخ جلوگیری خواهد کرد. از مردم خواسته شده تا در کنار همراه داشتن لوازم مورد نیاز و تجهیزات فصل زمستان، در صورت نیاز به سفر حتماً از باز بودن محورهای مواصلاتی اطمینان حاصل کنند.

سازمان هواشناسی اعلام کرده که فعالیت سامانه بارشی در برخی نقاط بویژه ارتفاعات و نواحی شمالی بارش باران، در نواحی کوهستانی و سردسیر استان سمنان تشدید شده است.

در هشدار هواشناسی همچنین ذکر شده که بارش برف و احتمال کولاک، در غالب نقاط سبب وزش باد شدید خواهد شد در نتیجه اجتناب از پارک کردن خودروها در کنار تابلو ها و داربست‌ها، ساختمان‌های نیمه ساز و درختان کهن سال از دیگر موضوعاتی است که در هشدار نارنجی هواشناسی ذکر شده است.

اجتناب از اسکان چادرهای مسافرتی در بستر و اطراف مسیل‌ها و عدم صعود به ارتفاعات و نواحی کوهستانی از دیگر توصیه‌های هواشناسی نتا اواخر روز دوشنبه در اقصی نقاط استان سمنان است.

احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها و عدم چرای دام در نواحی مرتفع، تمهیدات لازم برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی و باغی و زراعی دیگر موضوعی است که اداره کل هواشناسی استان سمنان در هشدار نارنجی خود به آن اشاره کرده است.

از مردم استان سمنان همچنین خواسته شده تا علیرغم کاهش چشم گیر دمای هوا باز هم حتی الامکان در مصرف گاز و حامل‌های انرژی کمال صرفه جویی را داشته باشند.

کد خبر 6006568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha