۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۰۰

مدیر ستاد اقامه نماز کردستان:

لزوم توجه متولیان امر به ساماندهی نمازخانه‌های بین‌راهی کردستان

لزوم توجه متولیان امر به ساماندهی نمازخانه‌های بین‌راهی کردستان

سنندج_مدیر ستاد اقامه نماز کردستان توجه به ساماندهی نمازخانه‌های بین‌راهی را توسط متولیان امر ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر عظیمی ظهر یکشنبه در جلسه ستاد اقامه نماز کردستان در سنندج، اظهار کرد: در حوزه نمازخانه‌های بین‌راهی باید توجه ویژه‌ای در برنامه‌های مالی سالانه و احداث آن در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: در این حوزه کردستان در حال حاضر، نسبت به استان‌های دیگر وضعیت مناسبی ندارد.

عظیمی ادامه داد: در ترغیب نسل نو به نماز؛ خانواده، مدرسه، مسجد و دانشگاه تأثیر مستقیم دارد و امیدواریم بتوانیم در اجرای این ارکان، حضور مؤثری ایفا کنیم.

وی بیان کرد: لازم است که همه زمینه‌های لازم برای تقویت اعتقادات این نسل توسط تمام مسؤولان فراهم شود.

مدیر ستاد اقامه نماز کردستان اذعان کرد: برنامه‌های آموزشی و تبلیغی برای والدین در این زمینه هم می‌تواند موفق عمل کند و تا حدود زیادی راهبرد ما را به پیش ببرد.

عظیمی گفت: تمام تلاش هیأت امنا در مساجد هم به آراستگی ظاهری مسجد معطوف شده و برای حفظ نظم و انضباط، از حضور گسترده نوجوانان و کودکان استقبالی نمی‌شود.

وی تصریح کرد: بسیاری از کارهای تبلیغی را می‌شود در سایه پیوند مسجد با نسل نوجوان و جوان انجام داد، و نمازخانه‌ها و وضوخانه‌های ادارات مشکلات و کم و کاستی‌های دارند که می‌توان به راحتی آنها را رفع کرد.

مدیر ستاد اقامه نماز کردستان خاطرنشان کرد: همچنین برنامه‌های بومی و ابتکاری برای استان‌ها در نظر گرفته شده که با استفاده از منابع استانی انجام می‌شود و با وجود اینکه در استان در ابتدای سال یک سری برنامه تدوین و ارائه شده، اما هنوز اجرای آن صورت نگرفته که در این راستا نیاز به همت استانی است.

عظیمی گفت: رهبر معظم انقلاب هر ساله دو پیام ویژه برای حج و نماز دارند که باید با رفتار خود، بیانگر عمل به این فرموده رهبر معظم انقلاب باشیم که در درجه اول تمام مسؤولان مورد خطاب این پیام هستند و ستاد اقامه نماز به تنهایی ظرفیت پیاده کردن همه برنامه‌ها را ندارد.

وی در پایان گفت: قدردانی و تجلیل از اقشار مختلف مردمی فعال در عرصه نماز از جمله برنامه‌های این اجلاسیه است.

کد خبر 6006957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha