۱۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۳۹

فارن‌افرز گزارش داد؛

روسیه بیشتر تانک‌های آلمانی در اوکراین را منهدم کرده است

روسیه بیشتر تانک‌های آلمانی در اوکراین را منهدم کرده است

نشریه فارن‌افرز اعلام کرد برخلاف ادعای رسانه‌های غربی که تأکید می‌کردند تانکهای لئوپارد۲ وضعیت جنگ را به نفع اوکراین تغییر می‌دهند، این تانکها هم‌اکنون یا نابود شدند یا نیاز به تعمیر دارند.

به گزاش خبرگزاری مهر، نشریه فارن‌افرز اعلام کرد که ارتش اوکراین بخش قابل توجهی از تانک‌های آلمانیِ لئوپارد -۲ خود را از دست داده است؛ بیش از یک چهارم آنها را نیروهای روسی منهدم کردند و و بقیه نیز به علت ناتوانی کی‌یف در تعمیر آنها از خدمت خارج شدند.

به نوشته فارن‌افرز، ر حالی که گزارش‌های رسانه‌های غربی از این تانک ساخت آلمان به‌عنوان تغییردهنده بازی پس از مجوز برلین برای انتقال در سال گذشته تبلیغ می‌کردند، دولت و ارتش اوکراین از آن زمان دریافته است که این تانک‌ها «ابرسلاح‌های آسیب‌ناپذیر» نیستند.

وزارت خارجه اوکراین با انتشار بیانیه‌ای در فضای مجازی اعلام کرد که «از کمتر از ۱۰۰ تانک لئوپارد -۲ که در اوکراین حضور دارند، دست‌کم ۲۶ تانک منهدم شدند و دیگر تانک‌ها نیز به علت مشکلات تعمیر و نگهداری نیز غیرقابل‌استفاده هستند. اوکراین فاقد زیرساخت‌های پشتیبانی گسترده موردنیاز برای حفظ این تسلیحات است.

فارن‌افرز با اشاره «آموزش سریع» خدمه اوکراینی این تانک‌ها توسط مشاوران غربی افزود آنها در به کارگیری «هماهنگی تسلیحات ترکیبی» برای حفظ خودروهای زرهی زیر آتش در میدان نبرد شکست خورده اند. تیپ‌های تانک فقط پنج هفته آموزش داشتند و عمدتاً از «شکل‌های بی‌تجربه» تشکیل شده بودند که تجربه‌ی رزمی کمی داشتند.

کد خبر 6009003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha