۱۰ بهمن ۱۴۰۲، ۲۱:۱۳

مدیر عامل آب منطقه‌ای گلستان:

۵۷۵ لیتر بر ثانیه آب آشامیدنی در گلستان وارد مدار شد

۵۷۵ لیتر  بر ثانیه آب  آشامیدنی در گلستان وارد مدار شد

گرگان-مدیر عامل آب منطقه‌ای استان گلستان گفت : با اجرای ۵ طرح آبرسانی در گلستان ۵۷۵ لیتر بر ثانیه آب آشامیدنی وارد شبکه توزیع شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج حیدریان عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در دهه فجر امسال ۱۱ پروژه آب منطقه با اعتبار بیش از ۷۶۰ میلیارد تومان اعتبار افتتاح و یا آغاز عملیات اجرایی خواهند داشت.

وی افزود: ۹۰ درصد آب استان در حوزه کشاورزی صرف می‌شود که بازدهی ۳۱ درصد دارد و بر اساس تفاهم با بانک توسعه اسلامی اعتبار ۹۲.۲ میلیون یورو در حوزه شبکه آبیاری و زهکشی مصوب شد که در سفر رئیس جمهور به گلستان ۴ هزار هکتار از این شبکه به بهره برداری رسید.

مدیر عامل آب منطقه‌ای استان گلستان گفت: با ۵ طرح آبرسانی با ۲۸ حلقه چاه ۵۷۵ لیتر بر ثانیه سالم وارد شبکه توزیع شد و در اختیار مردم قرار گرفت و همچنین ایجاد ۲۹ هزار متر مکعب مخزن با اعتبار ۱۲۹ میلیارد تومان صورت گرفته و ۲۸.۴ کیلومتر خط انتقال با اعتبار ۲۹۳ میلیارد تومان اجرایی شده است.

وی یادآور شد: سد نرماب با اعتبار هزار میلیارد تومان پیشرفت سازه‌ای ۹۹ درصدی داشته و تلاش داریم روستای حاضر در کاسه سد را تا خرداد سال آینده جابجا کنیم و همچنین تلاش داریم از محل سفر دوم ریاست جمهور به استان دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مصوبه داشته باشیم که ۲ هزار میلیارد تومان برای سد و ۵۰۰ میلیارد تومان برای خط انتقال باشد.

مدیر عامل آب منطقه‌ای استان گفت: با اجرای پروژه شیرین سازی آب دریا در ساحل چارقلی که در انتظار مجوز خرید تضمینی سازمان برنامه و بودجه هستیم، تلاش داریم مشکلات آب غرب استان را مرتفع کنیم.

وی یادآور شد: موفق به اخذ ردیف مستقل در بودجه سال آینده برای سد قره چای رامیان شدیم که در مرحله مطالعات قرار دارد.

کد خبر 6009558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha