۱۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۹:۳۸

باید فرآیندهای اداری و خدماتی را در بهبود فضای کسب بررسی کنیم

باید فرآیندهای اداری و خدماتی را در بهبود فضای کسب بررسی کنیم

شهرکرد- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: متأسفانه وضعیت استان در شاخص‌های محیط کسب و کار مناسب نیست، باید فرآیندهای اداری و خدماتی را در بهبود فضای کسب بررسی کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدکاظم منزوی عصر امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان با حضور محمد قاسمی- رئیس مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اهمیت برگزاری شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، اظهار کرد: نتایج طرح ملی پایش محیط کسب و کار در تابستان ۱۴۰۲ توسط اتاق بازرگانی ایران ارائه شده است، ۴۲ مؤلفه در این پایش مورد بررسی قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: متأسفانه وضعیت استان در شاخص‌های محیط کسب و کار مناسب نیست، بنابراین باید فرآیندهای اداری و خدماتی را در بهبود فضای کسب و کار مورد بررسی قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه باید در نظرسنجی‌ها دستگاه‌ها به صورت جداگانه مورد برسی قرار بگیرد، گفت: دشواری تأمین مالی از بانک‌ها در بخش اصناف، بی‌ثباتی قوانین، سیاست‌ها، مقررات و رویه‌های ناظر بر کسب و کار در بخش صنعت و تأخیر در صدور مجوزات در بخش کشاورزی شدت بیشتری دارد.

منزوی بیان کرد: از نظر بنده شاخص‌های پایش محیط کسب و کار، فرآیندها نسبت به عملکرد ارجحیت دارد، بررسی فرآیندها در دولت‌های قبل مورد بررسی قرار گرفته است، آمادگی داریم در جلسات آینده شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در راستای اصلاح برخی فرآیندها گام برداریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: عملکرد هیأت مقررات‌زدایی خوب است، اما به‌دنبال خوراک برای هیأت هستیم، برای رفع مشکلات باید پیشنهادات مؤثر از استان‌ها به هیأت ارسال شود.

کد خبر 6010660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha