۱۲ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۰۳

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

استان مرکزی میزبان یادواره شهدای غریب در اسارت

استان مرکزی میزبان یادواره شهدای غریب در اسارت

اراک- معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی گفت: یادواره شهدای غریب در اسارت در استان مرکزی برگزارمی شود.

شهرام ثامنی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به برنامه‌های بنیاد شهید استان مرکزی در ایام الله دهه مبارک فجر اظهار کرد: در این راستا کمیته ایثار و شهادت تشکیل و مقرر است بیش از ۳۰۰ برنامه فرهنگی در قالب ۲۸ عنوان همزمان با دهه فجر در سطح استان برگزار شود.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی با بیان اینکه این برنامه‌ها با رویکرد تبیین و روشنگری است، افزود: تبلیغات محیطی، پیام شهدا، تعویض بنر، تصویر شهدا، پیام‌های امام راحل و مقام معظم رهبری ویژه ایثار و شهدا، بخشی از برنامه‌های بنیاد شهید استان مرکزی در ایام الله دهه فجر است.

ثامنی با بیان اینکه اجرای طرح پایش سلامت در دهه مبارک فجر از سوی معاونت بهداشت و درمان پیش بینی شده است، افزود: در استان مرکزی ۱۴۰ نفر پیام آور ایثار فعالیت دارند که قرار است همزمان با ایام الله فجر در مراکز علمی و ادارات جهت تبیین برنامه‌های انقلاب حضور پیدا کنند همچنین انتشار زندگینامه شهدا انقلاب نیز از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید در ایام الله دهه فجر در استان مرکزی است.

وی با بیان اینکه ۴۵ شهید انقلاب در استان مرکزی وجود دارد، گفت: تشریح زندگینامه شهدا در فضای مجازی، عیادت از ایثارگران در بیمارستان و منزل، بهره گیری از ظرفیت صدا و سیما برای مصاحبه خانواده شهدا، ارسال پیامک برای ایثارگران و خادمان شهدا، مسابقه کتابخوانی وصیتنامه شهدا و برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی نیز از دیگر برنامه‌های دهه فجر است.

اعزام ۶۵ خانواده شهید منتخب قرآنی به اردوهای زیارتی

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی تصریح کرد: برگزاری اردوی زیارتی و سیاحتی مشهد مقدس ویژه خانواده منتخب شهدای قرآنی مرحله کشوری دستور کار بوده و در این راستا مقرر است حدود ۷۰ نفر اعزام شوند که تا کنون ۳۲ نفر اعزام و تا پایان سال مابقی این جامعه هدف اعزام می‌شوند.

ثامنی گفت: برگزاری کارگاه آموزش هنری و تجسمی، جمعه ۱۹ بهمن از ساعت ۹ تا ۱۷، برای ۲۰ هنرجو ویژه خانواده شهدا نیز در ایام دهه فجر پیش بینی شده است.

ثامنی گفت: همزمان با سراسر کشور ۱۹ بهمن ماه ساعت ۱۵ آئین گلباران ۶۴۸ شهید با حضور مسؤولین، ادارات، هیأت‌های مذهبی در استان مرکزی، یادواره شهدای فجر آفرین و تجلیل از زندانیان سیاسی برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین ۱۴ بهمن یادواره شهدای شهرستان ساوه در امامزاده سید اسحاق ،۱۸ بهمن ماه یادواره شهدای فراهان و ۲۰ بهمن ماه یادواره شهدا والفجر ۸ در شهر اراک از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید در دهه فجر است.

وی اجرای طرح فجر آفرینی را از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید در ایام الله دهه فجر عنوان کرد و گفت: در این طرح قرار است مسؤولان از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه از ۲۲ هزار خانواده شهید توسط بازدید کنند که سهم استان مرکزی ۴۵۰ دیدار است.

اجرای طرح فجر آفرینی همزمان با دهه فجر در استان مرکزی

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی گفت: بر اساس برنامه‌های ابلاغی بنیاد، در طرح فجر آفرینی قرار است با حضور مسؤولین از خانواده شهدای ادارات تجلیل شود و در صورتی که بین خانواده پرسنل ادارات، خانواده شهید نداشته باشیم از سوی بنیاد برای تجلیل معرفی می‌شوند.

ثامنی با اشاره به برگزاری اجلاسیه شهدای غریب مونث گفت: ۸۸۰ شهید غریب در اسارت در سطح کشور شناسایی شده که ۳۰ شهید آن مربوط به استان مرکزی بوده و در بین ۸۸۰ شهید غریب، ۵ خانم شهیده نیز داریم.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی تصریح کرد: از ۵ خانم شهیده ۲ خانم مربوط به کردستان، ۲ خانم برای استان مرکزی و ۱ یک خانم مربوط به خوزستان است.

ثامنی گفت: با هماهنگی استاندار مرکزی اعلام آمادگی کردیم که استان مرکزی میزبان اجلاسیه شهدای غریب مونث کشور در اردیبهشت ماه سال آینده باشد.

وی گفت: در یادواره شهدای غریب در اسارت شهدایی که در عراق توسط بعثی به شهادت رسیده‌اند و در عراق دفن شده‌اند شهدای شهید غریب در اسارت به شمار می‌روند.

کد خبر 6010938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha