۱۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۵۰

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان:

انقلاب اسلامی ایران تفکر سومی را در دنیا به وجود آورد

انقلاب اسلامی ایران تفکر سومی را در دنیا به وجود آورد

زنجان-نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، تفکر سومی در دنیا به وجود آمد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله علی خاتمی صبح پنج‌شنبه در جلسه شورای اداری استان و آئین تجدید با آرمان‌های والای بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی با یادآوری اینکه سال ۴۲ شمسی سالی بود که جرقه‌های انقلاب اسلامی زده شد، افزود: بی‌تردید با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، شاهد به وجود آمدن تفکر سوم در دنیا بودیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر امروز بعد از ۴۵ سال در حال برگزاری آیین گرامی‌داشت ایام‌الله دهه مبارک فجر هستیم، این بدان معنی است که ملت ایران به نعمت‌هایی که انقلاب اسلامی به ارمغان آورده است، توجه داشته و آن را قدر می‌شمارند، اظهار کرد: بنابراین مهم‌ترین خروجی بزرگداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر، یادآوری و نیز توجه به نعماتی است که در سایه انقلاب به ملت ایران ارزانی داشته است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه این ایام به طور واضح به ما بازگو می‌کند که پیش از انقلاب اسلامی در کجا قرار داشتیم و امروز ایران اسلامی در کجا ایستاده است، ادامه داد: تاریخ گواه این ماجرا است که دنیا بیش از ۷۰ سال بین دو قدرت بلوک شرق و غرب مدیریت می‌شد و همه کشورهای زیر بلیت یکی از این دو قدرت بودند اما انقلاب اسلامی ایران تفکر سومی را در دنیا به وجود آورد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در شرایطی به پیروزی رسید که دو عامل اصلی رهبری امام راحل و اتحاد مردم ایران آن را محقق کرد، یادآور شد: بدون شک در آن دوران کمتر کسی و یا حتی هیچ‌کس این احتمال را نمی‌داد که انقلاب اسلامی به روند شتابنده‌ای به پیروزی رسیده و خود را از زیر بلیت غرب که تصمیمات مهم را برای کشور اتخاذ می‌کردند، خارج کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه مردم ایران اسلامی با لبیک گفتن به رهبری امام خمینی (ره) پای انقلاب آمده و این پایمردی تا به امروز ادامه داشته است، عنوان کرد: یکی از ضروریات امروز بعد از گذشت ۴۵ سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، انعکاس خدمات انقلاب اسلامی در زمینه‌های مختلف است؛ چرا که مردم باید در جریان این پیشرفت‌ها قرار گیرند، هر چند وجود برخی از مشکلات را نیز کتمان نمی‌کنیم.

رئیس ستاد بزرگداشت دهه فجر در استان زنجان نیز در ادامه این مراسم، با یادآوری اینکه «جشن ملی، مشارکت پرشور، آینده روشن»، شعار دهه مبارک فجر امسال را تشکیل می‌دهد، گفت: یکی از مهم‌ترین رویکرد برنامه‌های امسال مردمی‌سازی بزرگداشت ایام‌الله دهه فجر است.

حجت‌الاسلام علی ناصر خاطرنشان کرد: علاوه بر مردمی‌سازی برنامه‌های ایام‌الله دهه مبارک فجر، خدمات رسانی و انعکاس دستاوردهای نظام اسلامی از دیگر رویکردهای برنامه‌های امسال در این ایام به شمار می‌رود.

کد خبر 6011256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha